مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: طی ۹ ماهه سال‌جاری میزان صادرات از گمرکات و بازارچه مرزی استان کرمانشاه از لحاظ ارزش رشد ۵۱ درصدی داشته است.

 صادرات بیش از یک‌میلیارد و ۹۳۴ میلیون دلار کالا از گمرکات استان کرمانشاهبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،   خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه اظهار داشت: طی ۹ ماه سپری شده سال‌جاری یک‌میلیارد و ۹۳۴ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۵۱۱ دلار کالا به وزن ۴ میلیون و ۴۸ هزار و ۶۱۰ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵۱ درصدی و از حیث وزن نیز رشد ۳۴ درصدی داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: از مجموع فوق، ۷۸۸ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۷۶ دلار آن با وزن یک‌میلیون و ۹۸۲ هزار و ۳۶۲ تن از طریق گمرک پرویزخان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۰۲ درصد و از حیث وزن نیز ۸۴ رشد داشته است.

وی افزود: در این مدت صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی سومار ۷۷۹ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۹۳۹ دلار کالا به وزن ۸۶۱ هزار و ۵۵۴ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۳۸ درصد افزایش و از لحاظ وزنی رشد ۱۵ درصدی داشته است.

حیدری صادرات خروجی از گمرک شیخ‌صله را ۱۶۵ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۷۲۶ دلار کالا به وزن ۳۲۹ هزار و ۲۱۸ تن عنوان کرد.

وی میزان صادرات خروجی از گمرک خسروی را ۱۵۹ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۴۲۹ دلار کالا به ون ۴۶۹ هزار و ۹۸۹ تن عنوان و بیان کرد: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۳۵ درصد و از لحاظ وزن ۷۶ درصد افزایش داشته است.

حیدری افزود: طی ۹ ماهه سال‌جاری میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شوشمی ۴۱ میلیون و ۴۵ هزار و ۱۴۱ دلار کالا به وزن ۴۰۵ هزار و ۴۸۵ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۰ درصد رشد و از لحاظ وزنی نیز ۴۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه‌داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، نایلون پلاستیکی رولی، سیب‌زمینی محفوظ شده، گوجه‌فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی دیواری، کیسه نایلونی، رول نایلونی، کولر‌های آبی، گرانول پلی‌اتیلن، عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ز


رشد 51 صادرات از گمرکات و بازارچه مرزی کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.