مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۵۶ درصدی صادرات خروجی از گمرکات و بازارچه مرزی استان در هشت ماهه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه خلیل حیدری مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت : در هشت ماهه سال‌جاری یک میلیارد و ۷۴۵ میلیون و ۵۸۴ هزار و ۴۰۴ دلار کالا به وزن سه میلیون و ۶۳۲ هزار و ۸۹۹ تن از طریق مرزی استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شدکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد ۵۶ درصدی و از حیث وزن نیز رشد ۳۳ درصدی داشته است.

وی گفت : از مجموع فوق ۷۱۵ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۲۳۳ دلار آن با وزن ۷۶۵ هزار و ۹۳۸ تن از طریق گمرک بازارچه مرزی سومار به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۵۴ درصد و ار حیث وزن نیز ۲۴ رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: در این مدت صادرات خروجی از گمرک پرویزخان ۶۹۱ میلیون و ۲۹ هزارو ۲۸۷ دلارکالا به وزن یک میلیون و ۷۷۴ هزارو ۳۲۸ تن می‌باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۷۸ درصد افزایش و ازلحاظ وزنی رشد ۶۵ درصدی داشته است.

وی صادرات خروجی از گمرک خسروی را ۱۴۹ میلیون و ۶۸ هزارو ۷۰۲ دلار کالا به وزن ۴۲۹ هزارو ۲۱۳ تن عنوان نمود و افزود : این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۴۸ درصد واز لحاظ وزن ۷۴ درصد افزایش داشته است.

حیدری میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله را ۱۵۲ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۴۶۳ دلار کالا به ون ۲۹۰ هزار و ۹۱۷ تن عنوان کرد.

وی بیان کرد: در هشت ماهه سال‌جاری میزان صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شوشمی ۳۷ میلیون و ۵۲۴ هزار و ۷۱۹ دلارکالا به وزن ۲۷۲ هزار و ۵۰۱ تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش ۱۴ درصد رشد و از لحاظ وزنی نیز ۵۲ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق این گمرکات را لوازم خانه داری و پاکیزگی از مواد پلاستیکی، نایلون پلاستیکی رولی، سیب زمینی محفوظ شده، گوجه‌فرنگی تازه یا سردکرده، انواع کاشی دیواری، کیسه نایلونی، رول نایلونی، کولر‌های آبی و گرانول پلی اتیلن عنوان کرد و افزود: بیشتر کالا‌های فوق به کشور عراق صادر می‌شود .

 

 

انتهای پیام/د

صادرات خروجی از گمرک بازارچه مرزی شیخ صله ۱۵۲ میلیون دلار بود

 

برچسب ها: صادرات ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.