مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان گفت: طرح خود مراقبتی دانش آموزان دختر متوسطه اول با همکاری و مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در کردستان اجرا می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، لیلا حیدری گفت: طرح خود مراقبتی دانش آموزان دختر متوسطه اول با همکاری و مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان در مدارس شبانه روزی و مدارس مناطق حاشیه و کم برخوردار برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و در ۲ سطح دانش آموزان و اولیا اجرا و موضوع اصلی آن آشنایی جامعه هدف با آسیب‌های اجتماعی و راهکار‌های مناسب برای خودمراقبتی ادر مقابل این آسیب‌ها است.

 حیدری بیان کرد: در سال تحصیلی جاری هشت هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول مناطق حاشیه ایی شهر‌های استان زیر پوشش طرح خود مراقبتی قرار گرفته اند.

مشاور امور بانوان آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: این طرح در مدارس شبانه روزی و حاشیه ایی شهر‌های استان در حال اجراست و سال گذشته نیز در مجموع پنج هزار و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان دختر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وی یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های آموزش و پرورش برای دانش آموزان دختر برگزاری کارگاه‌های آموزش سلامت جسمانی، عاطفی و روانی بلوغ است که با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان برگزار می‌شود.

حیدری در ادامه به اجرای چهار طرح ملی ابلاغ شده از طریق دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در استان اشاره کرد و گفت: طرح ملی گفتگو، بُشری، آموزش حقوق شهروندی به دانش آموزان دختر و پسر متوسطه دوم و توانمند سازی و دانش فزایی فرهنگیان از جمله این طرح هاست.

انتهای پیام/م

۸۲۰۰ دانش آموز دختر کردستانی زیر پوشش طرح خود مراقبتی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار