کشته شدن ۸ سرباز سومالی در حمله الشباب

به گفته مسئولان نظامی و رؤسای محلی در سومالی، ­دستکم ۸ سرباز سومالیایی روز شنبه در حمله تروریست‌های الشباب به اردوگاه آن‌ها در کمربندی کیسمایو، شهر بندری واقع در جنوب سومالی، کشته شدند.

کشته شدن ۸ سرباز سومالی در حمله الشباببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته مسئولان نظامی و رؤسای محلی در سومالی، ­دستکم ۸ سرباز سومالیایی روز شنبه در حمله تروریست‌های الشباب به اردوگاه آن‌ها در کمربندی کیسمایو (Kismayo)، شهر بندری واقع در جنوب سومالی، کشته شدند.

تروریست‌های مسلح الشباب سحرگاه شنبه دست به این حمله زدند و به دنبال آن، تبادل آتش میان دو طرف چند ساعت طول کشید.

محمد عبدالکریم، یکی از مسئولان نظامی در ارتش سومالی به خبرگزاری فرانسه گفت: «تروریست‌ها با استفاده از سلاح‌های سنگین و مواد منفجره به پایگاه نظامی بولوگاگدود (Bulogagdud) حمله کردند. ارتش سومالی در برابر تروریست‌ها مقاومت کرد و در اثر درگیری‌ها شش سرباز کشته شدند. همچنین دو سرباز بر اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده جان خود را از دست دادند.»

حسن رشید، رییس روستایی که در نزدیکی محل درگیری واقع شده است به خبرگزاری فرانسه گفت: «نیرو‌های الشباب کنترل پایگاه را در اختیار گرفته و همه چیز را غارت کردند. آن‌ها انبار‌های مهمات را به آتش کشیدند و یک خودروی نظامی را ربودند. همچنین دو هلی کوپتر ارتش نیز به نیرو‌های الشباب حمله کردند.»

گروه الشباب ضمن پذیرفتن مسئولیت حمله، از کشته شدن ۴۲ سرباز ارتش سومالی خبر داده است.

این گروه تروریستی در سال ۲۰۱۱ از موگادیشیو بیرون رانده شد و پس از آن، مواضع خود را یکی پس از دیگری از دست داد. با این همه هنوز مناطق روستایی وسیعی در اختیار این گروه است و هر از چند گاهی حملاتی علیه اهداف دولتی، امنیتی و حتی غیر نظامی انجام می‌دهد.

الشباب وعده داده است که دولت سومالی را سرنگون خواهد کرد. این دولت مورد حمایت جامعه جهانی است و ۲۰ هزار نیروی نظامی اتحادیه آفریقا موسوم به آمیسوم (Amisom) از آن محافظت می‌کنند.

از سوی دیگر گروه الشباب مسئولیت حمله روز سه شنبه به یک هتل در نایروبی، پایتخت کنیا، را نیز بر عهده گرفت. بر اثر این حمله تروریستی ۲۱ نفر کشته و ۲۸ نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار