۱۴میلیون تن مواد معدنی سالانه در حراسان جنوبی استخراج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی گفت: طلا، مس، سیلیس، منیزیت، سنگ آهن، زغال سنگ و انواع سنگ‌های ترئینی از مهمترین مواد معدنی استخراجی در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌های مستعد در حوزه مواد معدنی است، افزود: ۱۱ هزار نفر در معادن استان مشغول بکار هستند که ۱۰ درصد شاغلین معادن کشور را در بر می‌گیرد.

معتمدیان با بیان اینکه مهمترین معادن به ثبت رسیده و ذخایر قطعی شده در استان، معادن طلا است، گفت: حدود ۲۰ تن طلای قابل استحصال در ۵ محدوده درشهر‌های خوسف و نهبندان به ثبت رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰ میلیون تن مس، ۷ میلیون تن منیزیت، ۵۰۰ هزار تن خاک‌های صنعتی و بیش از ۶ میلیون تن پتاس قابل استحصال در استان به ثبت رسیده است، افزود: ۵ میلیون تن آهن و حدود ۸۰ میلیون تن انواع سنگ‌های تزئینی هم در استان ثبت شده است.

معتمدیان با بیان اینکه ۷۰ درصد ذخیره زغال سنگ کشوردر استان خراسان جنوبی است، افزود: حدود ۲ ونیم میلیارد تن ذخایر زغال سنگ شناسایی شده و ۷ میلیارد تن ذخایر احتمالی در استان  وجود دارد.

وی از انجام مزایده برای انجام مطالعات اکتشافی و سرمایه گذاری در ۹۰ محدوده استان در امسال هم خبر داد.

انتهای پیام / ط آ

اشتغال ۱۱ هزار نفر در معادن استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.