ﻣﺪﻳﺮﻛﻞ ﻣﺤﻴﻄ ﺯﻳﺴﺖ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﮔﻔﺖ: ۸ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺩﺭ ﻻﻳﺤﻪ ﺑﻮﺩﺟﻪ ۹۸ ﺑﻪ ﭘﺎﺭک ملی ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺁﻥ اﺧﺘﺼﺎﺹ ﻳﺎﻓﺖ.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، اﻣﻴﺮﻋﺒﺪﻭﺱ ﻣﺪﻳﺮﻛﻞ ﻣﺤﻴﻄ ﺯﻳﺴﺖ ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ اﻣﺮﻭﺯ ﺩﺭ ﻧﺸﺴﺖ ﺧﺒﺮی ﺑﺎ اﺻﺤﺎﺏ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﮔﻔﺖ: ﺩﻭﻟﺖ ﺑﺮای ﭘﺎﺭک ملی ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ ﺭﺩﻳﻒ ﺑﻮﺩﺟﻪ ﻗﺮاﺭ ﺩاﺩه ﻛﻪ اﻳﻦ، ﺗﻮﺟﻪ ﻭﻳﮋه ﺷﻮﺭای ﺭاﻫﺒﺮﺩی ﺑﺮای ﺑﻬﺒﻮﺩ ﻭﺿﻌﻴﺖ ﺁﻥ ﺑﻮﺩ.

وی درخصوص مهمترین اقدامات انجام شده در راستای رفع آلودگی هوای استان گفت: ساماندهی محل تخلیه فاضلاب در منطقه هزار پیج گرگان، با پیگیری‌های استاندار و مشارکت دستگاه‌های اجرایی، این معضل برای همیشه رفع و بوی نامطبوع از منطقه خارج شد.

عبدوس افزود: با ابلاغ قانون هوای پاک و طی دوسال گذشته، برای کشاورزانی که اقدام به سوزاندن بقایای محصول می‌کنند، جرم انگاری می‌شود.

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: در بارندگی بسیار خوب روز‌های اخیر، بیش از نیمی از تالاب بین المللی گمیشان آبگیری شد که زمستان گذرانی پرندگان در آن ادامه دارد.

وی گفت: صیادان غیرمجاز خروجی‌های تالاب را باز کرده بودند که با تلاش نیرو‌های محیط زیست مسدود شده است.

عبدوس از افتتاح تلویزیون شهری پایش آنلاین هوا خبر داد و گفت: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در میدان ولیعصر گرگان و نمایشگر آن در محل اداره کل محیط زیست نصب است و اطلاعات را به صورت آنلاین دریافت می‌کند و نمایش می‌دهد.

وی گفــت: در لایحه بودجه ۹۸ به محیط زیست استان گلستان ۴۰۲ میلیارد تومان است و میزان آن یک دهم بودجه است که کمترین میزان بودجه را محیط زیست به خودش اختصاص داده است.

عبدوس بااشاره به دستاورد‌های سفر رییس جمهور گفت:سیستم هوشمندسازی حریق در پارک ملی گلستان انجام می‌شود که وزیر فناوری اطلاعات قول تحویل ۹ ماهه آن را داد.

انتهای پیام/م
 

اختصاص  ۸ ﻣﻴﻠﻴﺎﺭﺩ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﺑﻪ ﭘﺎﺭک ملی ﮔﻠﺴﺘﺎﻥ

برچسب ها: محیط زیست ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.