در نشست هیئت‌امنای دانشگاه‌ها مصوب شد که قطعه زمینی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع واقع در شهرک صنعتی سرآبتاوه برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : هدف پارک علم و فناوری بالغ کردن شرکت‌های کوچک و فکر‌های بزرگ است تا زنجیرهٔ ایده تا بازار را ایجاد کند.

هاشمی افزود: واگذاری اراضی صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از اقداماتی که برای بسیاری از استان‌ها مؤثر بوده، قطعه زمینی باارزش اندک خریداری می‌شود و این زمین‌ها در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد که شهرک فناوری قشنگی ایجاد می‌شود و به‌عنوان پیشانی استان ارزش و جایگاهی برای پارک علم و فناوری خواهد شد.

وی بیان کرد: در نشست هیئت‌امنای دانشگاه‌ها مصوب شد که سوله حدود ۲ هزار و ۵۰۰ متری نزدیک شهرک صنعتی سرآبتاوه برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص داده شود، اما تا کنون به دلیل عدم همکاری برخی مدیران و فرایند سنگین کار‌های اداری این مجموعه در اختیار پارک علم و فناوری داده نشده است.

هاشمی افزود : دغدغه اصلی بنده فرهنگ‌سازی حوزه فناوری و نوآوری است، مدیران نه در حرف بلکه در عمل باید اعتقاد پیدا کنند که محصولات پژوهشی و فناوری می‌تواند در زندگی مردم تأثیرگذار باشد.

وی گفت: حدود ۱۳ واحد فناوری و ۳ شرکت دانش‌بنیان در استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر است، مرکز رشد جامع یاسوج با سه شرکت و مرکز رشد گچساران با ۲ شرکت فعالیت می‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: ساختمان پارک علم و فناوری استان حدود هزار و ۱۳۵ مترمربع زیربنای است و حدود یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان خریداری شد.

وی گفت: نگرانی جدی من این است که پارک علم و فناوری و حوزه فناوری سیاسی نشود، به‌اندازه کافی فرهنگ، آموزش و پژوهش سیاسی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد : تأسیس پارک‌های علم و فناوری در کشور ما سابقه زیادی ندارد، دو مرکز رشد در پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد مستقر است، شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری بالغ‌بر ۷۰ فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: شرکت نصب پنل‌های نگه‌دارنده نیروگاه‌های خورشیدی در پارک علم و فناوری استان مستقر است که متأسفانه ادارات و دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های دیگر و شرکت‌های غیر فنی درخواست نصب پنل خورشیدی می‌کنند، اما از شرکت هم استانی درخواست نمی‌کنند، ازنظر قانون شرکت‌های دولتی موظف هستند که در شرایط مساوی با شرکت‌های پارک علم و فناوری قرارداد داشته باشند و حتی یک ضریب در مناقصات داریم.

هدف پارک علم و فناوری زنجیر ایده تا بازار است، حلقه‌های مفقوده بین علم و تکنولوژی و بین دانشگاه و صنعت وجود دارد، پارک علم و فناوری قرار است از طریق تجاری‌سازی دستاورد‌های علمی و پژوهشی تکمیل کند و به‌این‌ترتیب کمک به افزایش مبتنی بر دانش در جامعه داشته باشد، همچنین می‌تواند یک تلفیق بین تحقیقات دانشگاهی و ثروت در جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام/غ

بی توجهی به راه اندازی پارک علم و فناوری

 

برچسب ها: تسهیلات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.