مرکز رشد گچساران، که از سه ماه پیش راه اندازی شده با برگزاری نخستین جلسه کمیته‌های تخصصی، به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید شمس الدین هاشمی رئیس پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین جلسه کمیته‌های تخصصی ارزیابی متقاضیان استقرار در مرکز رشد گچساران برگزار شد و این مرکز رسما شروع به کار کرد.

وی رسالت اصلی مراکز رشد را شناسایی، پرورش و حمایت از ایده‌ها و صاحبان ایده دانست و افزود: در همین راستا، اولین جلسه ارزیابی طرح‌های متقاضیان استقرار در مرکز رشد گچساران برگزار شد که پس از ارائه طرح‌ها در حضور داوران، دو طرح، مجوز ورود به مرکز رشد گچساران را به دست آوردند.

هاشمی با بیان اینکه یکی از این طرح‌ها در حوزه صنعت هوایی، پهباد، آموزش و تربیت کارآفرینان بود افزود: این جلسه نشان داد که استعداد‌های قابل قبولی در شهرستان‌ها وجود دارد که با توسعه مراکز رشد در شهرستان ها، می‌توان بخش اعظمی از این سرمایه‌ها را هدایت و پشتیبانی کرد.

رییس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ایده‌های نو و خلاقانه که قابلیت تجاری سازی را داشته باشند، پس از اخذ تایید کمیسیون‌های تخصصی، از سوی پارک علم و فناوری استان حمایت خواهند شد.

مرکز رشد گچساران وابسته به پارک علم و فناوری استان، فعالیت خود را در ساختمان شهید پناهنده دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران آغاز کرده است.

پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان آخرین پارک کشور سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر ۱۱ شرکت در حوزه‌های فناوری اطلاعات، ماشین آلات، قطعات الکترونیکی، داروسازی و انرژی‌های نو در این پارک مشغول فعالیت هستند.

منبع ایرنا

انتهای پیام /م

شناسایی، پرورش و حمایت از ایده‌ها در مرکز رشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.