مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: درحالی روستا‌های استان از آب شرب محرومند که رودخانه دز در سیلاب غرق می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به توپوگرافی منطقه، متفاوت بودن نوع خاک و خشکسالی‌های پی در پی در استان گفت: در این میان ترسالی اتفاق افتاده که زمینه ساز وقوع سیلاب است.

وی اذعان داشت: در خشکسالی قرار داریم و نباید به سمتی برویم که مردم دچار رنج و زحمت شوند. از سوی دیگر زمانی که ترسالی وجود دارد نیز معضلاتی برای مردم ایجاد می‌کند و بعدا هم می‌گوییم که در بعضی محلات اهواز آب نداریم یا افت فشار وجود دارد.

حاجی زاده تصریح کرد: در روستا‌های بخش مرکزی اهواز آب شرب نداریم، همچنین در روستا‌های امیدیه و رامشیر مشکل وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه در زمانی که آب داریم رنج و محنت پذیرفته نیست، بیان داشت: بارندگی امسال جلگه خوزستان در حدود ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

این مقام مسئول در ادامه افزود: با وجود بارندگی شدید، زیرساخت‌های مشکل دار، مناطق کوهستانی و مدل‌های مختلف آب و هوایی، به علت اطلاع رسانی تلفات جانی نداشتیم، تنها یک تا ۲ مورد تلفات جانی در اندیکا داشتیم که به علت سهل انگاری خود افراد رخ داد.

کیامرث حاجی زاده اظهار کرد: باید این انسجام تا عادی شدن شرایط در استان خوزستان حفظ شود. همچنین باید از هم اکنون برای مناطقی که ممکن است از فروردین ماه به بعد دچار مشکل آب شرب باشند، چاره‌ای اندیشیده شود.

وی بیان کرد: بخش مرکزی اهواز به شدت مشکل دارد. اینکه سیل دارد رودخانه دز را می‌برد و روستا‌ها آب ندارند، پسندیده نیست.

حاجی زاده اظهار داشت: بخش مرکزی اهواز به شدت با مشکلاتی از جمله نبود زیرساخت‌های مناسب، نبود بهداشت مناسب در روستا‌ها و نبود آب شرب سالم مواجه است که باید هرچه سریعتر جهت رفع این مشکلات اقدام شود.

انتهای پیام/گ

محرومیت روستاییان خوزستان از آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.