وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور از توان تولید بالا برخوردار هستیم و باید رفع موانع تولید شناسایی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا رحمانی  وزیر صنعت، معدن و تجارت  شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات صنعت‌گران گلپایگان اظهار کرد: صاحبان صنایع با ایجاد اشتغال ثواب آخرت را برای خود ذخیره کردند و رهبر معظم انقلاب نیز کار را مقدس و حفظ کار و تولید را جهاد عنوان کردند.

وزیر صمت بیان کرد: بخشی از مشکلات همیشه است و هیچ‌گاه تمام شدنی نیست و یک بخش آن هم نیاز به یک حرکت جمعی دارد که باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی تأکید کرد: پیگیری مشکلات وظیفه ماست و تا حد توان کارها را انجام می‌دهم؛ با تعدیل نیرو حساس هستم و با ارزش بودن کار صاحبان صنایع، اشتغال است؛ در جنگ اقتصادی هستیم و تلاش ما حفظ وضع موجود در صنایع است.

رحمانی گفت: شهرستان گلپایگان با داشتن 134 هزار واحد صنعتی فعال با اشتغال 6283 نفر و واحدهای خودرویی با اشتغال 2500 نفر موقعیت و پتانسیل خوبی دارد.

وزیر صمت عنوان داشت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت به سمتی حرکت می‌کنیم که فعالیت‌ها تجمیع و هم‌افزایی به وجود آید و هر چه فعالیت‌های تولیدی بیشتر شود به نفع نظام است و سیاست دولت هم تمرکز زدایی است.

وی با اشاره به این‌که مبانی قیمت در قطعه‌سازی اصلاح می‌شود، گفت: بیش از 400 هزار نفر در واحدهای قطعه سازی کشور اشتغال دارند.

رحمانی بیان کرد: در بدو ورود به وزارت صنعت، معدن و تجارت در واحدهای قطعه‌سازی دچار رکود شدید بودیم و بیش از 70 درصد برنامه‌ها مانده بود که با پیگیری‌ توانستیم روند نزولی را کاهش دهیم و تولید روزانه را افزایش دهیم.

وزیر صمت افزود: در کشور از توان تولید بالا برخوردار هستیم و باید رفع موانع تولید شناسایی شود؛ از واحدهایی که 40 درصد تولید دارند در بخش خودرویی خانگی و سایر صنایع حمایت نخواهیم کرد.

وی تأکید کرد: طرح رونق تولید در دولت مصوب شده است و برای صنایع کوچک نگاه ویژه داریم، اگر واحد تولیدی کوچک و متوسط تولیدات بالایی دارد ولی چک برگشتی هم دارد، بانک باید تسهیلات پرداخت کند و در غیر این صورت اطلاع دهید تا برخورد ‌شود.

رحمانی ادامه داد: اگر واحدی توان تولید بالا دارد اما به خاطر نداشتن سرمایه در گردش پیشرفت و اشتغال موجود آن به مخاطره بیافتد، ظلم شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در تمام استان‌ها به ریاست استاندار و دبیری صنعت، معدن و تجارت دائر است؛ اگر واحد تولیدی نتوانست کار کند اطلاع دهد تا رفع موانع تولید شود، دولت در زمینه تولید حمایتی و انبساطی عمل می‌کند.

وی تصریح کرد: در زمینه صادرات لبنیات، خودرو و نساجی شهرستان برنامه‌ریزی شود و اگر محصولات صادرات شود و رشکست نخواهد شد؛ اگر طرف تقاضا را تحریک و یا فعال نکنیم سال آینده با مشکل مواجه می‌شویم.

رحمانی عنوان کرد: به کشورهای همسایه و چین و هند قرارداد صادرات تنظیم کردیم و سیاست دولت توسعه با کشورها در زمینه صادرات است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاتمه گفت: برای 10 میلیارد تومان نباید سرمایه‌گذاری معوق بماند و هر مدیری نقص داشته باشد باید جوابگو باشد.

 

انتهای پیام/م

 

حضور وزیر صمت در جلسه بررسی مشکلات صنعت‌گران گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.