آذربایجانغربی رتبه نخست را در جذب و نگهداشت افراد بیسواد در کشور داراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجانغربی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان مهاباد گفت: براساس آمار‌های موجود آذربایجانغربی درسالجاری در جذب و نگهداشت افراد بیسواد توانسته است رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده و در آخرین سرشماری انجام شده نیز جزو شش استان برتر کشور در زمینه رشد باسوادی قرار گیرد. 

علی اکبر صمیمی، در زمینه توسعه مراکز یادگیری در استان نیزگفت: هم اکنون ۴۹ مرکز یادگیری در آذربایجانغربی راه اندازی شده که از این تعداد چهار مرکز در مهاباد قرار دارد و به این لحاظ هم رتبه دوم کشور را داراست.

ایرج شجاعی، فرماندارشهرستان مهاباد هم در این نشست با تبریک ۲۶ دیماه سالروز تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش، این نهاد‌ها را گامی مهم در راستای تمرکز زدایی و تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت و تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش عنوان کرد.

ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد نیز در این نشست با گرامیداشت سالروز شورا‌های آموزش و پرورش، این شورا‌ها را از تاثیرگذارترین و مهمترین ظرفیت‌های قانونی برای پیشبرد اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش از مهمترین نهاد‌هایی است که رسالت خطیر تربیت نسل آینده را برعهده دارد بنابراین باید دراین حوزه از همه ظرفیت‌ها از جمله مشارکت مردم و خیران استفاده کرد.

ناصرحاجی سعیدی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان مهاباد هم گفت: از ابتدای تأسیس این مجمع ۵۱ مدرسه احداث و ۲۵ مورد زمین اهدایی و کمک‌های مالی در طول این مدت برای توسعه فضا‌های آموزش و پرورش اهدا شده است.

انتهای پیام/پ

رتبه نخست بی سوادی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.