حدود ۹۱ درصد از جمعیت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال شهرستان مهاباد باسواد هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره سواد آموزی شهرستان مهاباد در نخستین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی این شهرستان در سالجاری گفت: شهرستان مهاباد جزو پنج شهرستان برتر استان از لحاظ میزان سواد آموزی و با سوادی است و در حال حاضر ۹۱ درصد جمعیت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال این شهرستان باسواد هستند.
حمزه نوذری افزود: اداره سوادآموزی به منظور ترغیب و حمایت از آموزش دهنده‌ها به ازای هر سواد آموز در دوره سوادآموزی ۷۳۰ هزارتومان، در دوره انتقال ۸۶۰ هزار تومان و در دوره تحکیم و تثبیت ۱۴۰ هزار تومان پرداخت می‌کند.

تداوم تلاش‌ها برای کاهش نرخ بی سوادی در مهاباد

نوذری اضافه کرد: این اداره با تشکیل و حمایت از مراکز یادگیری جدید، آموزش اولیاء بیسواد و طرح سوادآموزی در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال در تلاش است تا نرخ بیسوادی را در این شهرستان به پایین‌ترین حد ممکن برساند.
ایرج شجاعی، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد هم در این نشست با اشاره به نقش علم و دانش در پیشرفت و توسعه جامعه گفت: در زمینه سوادآموزی رشد خوبی داشته ایم، اما می‌توانیم بهتر از این هم عمل کنیم که این امر همکاری همگانی را می‌طلبد.
در این نشست، تشکیل مرکز یادگیری محلی جدید با حمایت دستگاه‌های سطح شهر، آموزش اولیای بیسواد، طرح سواد آموزان ۱۰ تا ۲۰ سال و همچنین طرح کارگروه کشاورزان بیسواد مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/خ

 

باسوادی 91 درصد جمعیت گروه سنی 10تا 49 سال مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.