آغاز دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر

دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مراسم گشایش دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر، با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و شهری در سالن ورزشی مرحوم مجدآرا این شهر، برگزار شد.

بازدید همگانی از کارگاه‌های نیشکر برای آشنایی با شیوه‌های استحصال، کارگاه آموزشی، اجرای موسیقی زنده مازندرانی، مسابقه نقاشی با موضوع شکر سرخ و نیشکر، برنامه‌های مُفرح برای کودکان، اجرای برنامه طنز، سخنرانی و پخش کلیپ با موضوعات نیشکر، ابطال تمبر، قدردانی از مقام شامخ شهدا و مراسم اختتامیه از جمله بخش‌های دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ بهنمیر است.

توسعه گردشگری و توریسم، برندسازی نیشکر در کشور، ارتقاء صنعت فرآوری، ساماندهی کارگاه‌های شکر سرخ، ایجاد اشتغال و شناسایی نیشکر و محصولات جانبی آن به مردم، حل مشکلات کشاورزان، احیای آداب و سنن فراموش شده کشاورزی، افزایش درآمد و اشتغال پایدار در منطقه، آشنایی مردم با خواص درمانی و دارویی محصول استراتژیک شکر سرخ و تشویق و ترغیب به افزایش سطح زیر کشت نیشکر، از جمله اهداف برگزاری دومین جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ در بخش بهنمیر است.

بهنمیر با ۱۲۰ هکتار سطح زیر کشت محصول نیشکر، رتبه نخست تولید نیشکر در مازندران را دارد. استان مازندران دارای ۲۵۰ هکتار زمین زیر کشت محصول کشاورزی نیشکر است.

انتهای پیام/آ

جشنواره آیینی و فرهنگی شکر سرخ در بهنمیر آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار