مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حدود هفت هزار تن به ظرفیت تولید ماهی استان از سال ۱۳۹۱ تاکنون افزوده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، کورش یزدان پناه مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد : ظرفیت تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون ۱۸ هزار تن است در حالیکه در سال ۱۳۹۱ سالیانه ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در این استان تولید می‌شد.

به گفته وی ۵۷ مزرعه پرورش ماهی از سال ۱۳۹۱ تاکنون در این استان احداث شده است.

یزدان پناه تصریح کرد: در این مدت ۲۸۷ میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از تولیدکنندگان ماهی در این استان پرداخت شده است.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اکنون ۳۷ طرح پرورش ماهی در شهرستان‌های گرمسیری و سردسیری این استان در دست اجراست که با بهره برداری از این مزارع یکهزار و ۶۷۵ تن به تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد افزوده خواهد شد.

یزدان پناه افزود: این طرح‌ها در شهرستان‌های بویراحمد، دنا، بهمئی و گچساران با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۵ درصد در دست اجراست.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی ابراز داشت: با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرای این استان ۲۲۵ فرصت اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

وی گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته هفت طرح پرورش ماهی این استان تا پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان سومین تولید کننده ماهی پس از استان‌های لرستان و چهارمحال بختیاری در کشور است.

یزدان پناه افزود:۲۴۰ مزرعه تولید ماهی در این استان وجود دارد و صنعت شیلات این استان حدود پنج هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در این استان ایجاد کرده است.

وی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۴۵۰ نفر به طور مستقیم در ۲۳۸ مزرعه پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار هستند و به همین تعداد به طور غیرمستقیم در حوزه شیلات اشتغال ایجاد شده است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۰ درصد منابع آبی کشور با ظرفیت بیش از ۱۰ میلیارد مترمکعب روان آب را در اختیار دارد.

انتهای پیام/غ

۲۴۰ مزرعه تولید ماهی در استان وجود دارد

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.