رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد ازرتبه سوم کشوری در زمینه تولید ماهیان سردآبی خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد 63طرح در استان در حال اجراست که پیشرفت کاری این طرح‌ها را ۲۰ تا ۷۰ درصد است ، تلاش می‌شود این طرح‌ها تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

تاج الدینی حجم سرمایه گذاری این طرح‌ها را ۱۴۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود:با بهره برداری از این طرح‌ها پیش بینی می‌شود برای ۴۱۵ نفر شغل ایجاد شود.

وی ادامه داد: اجرای سیستم آبیاری نوین قطره‌ای در هزار و ۲۰۰ هکتار از مرحله سوم دشت لیشتر گچساران، ساخت سد‌های خاکی از جمله ایلی آباد و کوهبرد، سردخانه ۲ هزار تنی در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج و نیز ساخت ایستگاه‌های پمپاژ تامین آب اراضی دشت‌های باباکلان، بن زرد، گندی خوری، احمد غریب، سمرون و توت نده از مهمترین این طرح‌ها است.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولید ماهیان سردآبی رتبه سوم کشوری را دارا است، از بهره برداری ۴۱ مزرعه پرورش ماهی در استان تا پایان امسال به ظرفیت تولیدی هزار و ۳۳۰ تن خبر داد و اضافه کرد:با بهره برداری از این طرح‌ها برای ۴۴۸ نفر شغل ایجاد شده و تولید ماهیان سردآبی در استان به بیش از ۱۸ هزار تن در سال می‌رسد.

تاج الدینی همچنین از اجرای دو طرح (کاداستر) یا خط نگاری اراضی کشاورزی و رفع تداخلات اراضی از طریق کمیسیون ماده ۵۴ خبر داد و گفت:با اجرای این طرح‌ها تاکنون ۵۵ پلاک دارای تداخل شناسایی، رفع نقص و کار نقشه برداری بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزایش کشت کلزا از هزار و ۵۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار، کشت چغندر قند به مساحت ۶۰۰ هکتار و اجرای سیستم نوین آبیاری قطره‌ای به مساحت ۳ هزار هکتار را از اولویت‌های کاری این سازمان در سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/د

اجرای ۶۳ طرح کشاورزی در نقاط مختلف کهگیلویه وبویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.