رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزی هوشمند در استان اردبیل راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در جلسه شورای تحقیقات با حضور محققین و پژوهشگران بخش کشاورزی افزود: مراکز تحقیقاتی و محققین بخش کشاورزی در کنار بخش اجرایی می‌بایست زمینه‌های کشاورزی هوشمند در استان اردبیل را فراهم آورند.

وی بیان کرد: لازمه رشد در بخش کشاورزی اجرای کشاورزی مدرن و دقیق و بروز است که مراکز تحقیقاتی و محققین بخش کشاورزی در کنار بخش اجرایی می‌بایست زمینه‌های کشاورزی هوشمند در استان اردبیل را فراهم آورند و زیر ساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری کشاورزی هوشمند می‌بایست از هم اکنون برنامه ریزی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: تغییرات شرایط اقلیمی و افزایش و کاهش ناگهانی درجه حرارت بارش‌های پیش بینی نشده سرما و گرما و دیگر متغییر‌های محیطی ایجاب می‌کند که پژوهشگران و محققین بخش کشاورزی به دنبال راهکار‌هایی باشند که اجرایی نمودن آن‌ها از خسارت‌های هنگفت و پیش بینی نشده به محصولات کشاورزی جلوگیری شود و از طرف دیگر نیز بهره برداران با حداکثر تولید بتوانند توان مالی خود را سال به سال افزایش دهند.

نیکشاد در ادامه سخنان خود افزود: خودکار سازی سیستم کاشت و داشت و برداشت می‌بایست در برنامه‌های کاری محققین قرار گیرد، زیرا کشور‌های همسایه مثل ترکیه طرح هوشمند سازی کشاورزی را در چند استان خود در محصولات گلخانه‌ای و باغات زیتون به صورت پایلوت اجرا کرده است و ما نیز می‌بایست برنامه ریزی نمائیم تا با زمینه سازی کشاورزی هوشمند به راهکار‌های مناسب حداکثر تولید در واحد سطح دست یابیم.

وی گفت: سیب زمینی تولیدی استان اردبیل نه تنها در سطح کشور نمونه است که این امر نشانگر سعی و اهتمام بخش اجرایی در کنار بخش تحقیقات و عمل به توصیه‌های فنی توسط بهره برداران دارد و محصول سیب زمینی تولیدی استان در مقایسه با کشور ترکیه جزو پاک‌ترین محصولات تولیدی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: اجرای پروژه‌های تحقیقاتی می‌بایست کاربردی و بر اساس ضرورت ونیاز بهره برداران طراحی و اجراشود.
انتهای پیام/ح

سیب زمینی تولیدی اردبیل در سطح کشور نمونه است

برچسب ها: کشاورزی ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار