فرماندار خوسف از آغاز گازرسانی به ۵۰ روستای این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،شفیعی فرماندار خوسف شفیعی صبح امروز در دهگردشی خود و نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در روستای نصرآباد گفت:امسال در کارگروه‌های استانی میزان ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی مصوب شده که از این میزان ۱۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی افزود: پس از ۱۵ سال گاز رسانی به خراسان جنوبی، در سال جاری عملیات گازرسانی به ۵۰ روستای شهرستان آغاز  شده است.

شفیعی گفت: تنها دهستان خوسف که گازکشی نشده یا در حال گاز رسانی نیست در سال آینده آغاز می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی نماینده مردم در شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید افزود: از محل صندوق توسعه ملی میزان ۲۰۰ میلیون دلار برای اجرای عملیات آبخیزداری در کشور اختصاص داده شده است.

وی گفت: از محل این اعتبارات دو پروژه در شهرستان خوسف آغاز شده و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی گردشگری را یکی از ظرفیت های مهم اشتغالزایی دانست و افزود: باید از ظرفیت مزار ابوالقاسم (ع) نصرآباد بیشتر استفاده شود.

نماینده مردم در شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی صنایع دستی را یکی دیگر از ظرفیت‌های اشتغالزایی در شهرستان عنوان کرد و گفت: شرکت تعاونی روستای خراشاد می‌تواند الگویی برای زنان روستای نصرآباد باشد.

نوفرستی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خوسف نیز افزود: طرح هادی روستای نصرآباد در سال ۱۳۸۴ تهیه شده و از سال  ۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

انتهای پیام/غ

اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای عملیات آبخیزداری در کشور

 

برچسب ها: آبخیزداری ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار