سهم استان از صادرات کشور نسبت به سال گذشته افزایش داشته استمدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سهم استان از صادرات کشور نسبت به سال قبل از حدود ۵ درصد به رقمی معادل ۶ درصد رسیده است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، رسولیان مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۹۵ کشور مقصد کالا‌های صادراتی استان بوده است که این تعداد در سال گذشته ۸۵ کشور بوده است.

وی افزود: طی ۹ ماهه امسال در مجموع ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۷۶۹ میلیون دلار از استان صادرشده است که نسبت به دوره مشابه از نظر وزنی ۴۰ درصد و از نظر ارزشی ۲۵ درصد رشد داشته است.

رسولیان تصریح کرد: در این میان مرز سرخس بیشترین رشد صادراتی را با ۱۲۰ درصد از نظر ارزشی و ۱۵۰ درصد به جهت وزنی داشته است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در مجموع در سطح بیش از ۹۰ درصد بازار‌ها رشد صادراتی داشته ایم.

وی ادامه داد: در این راستا سهم استان از صادرات کشور هم نسبت به سال قبل افزایش یافته و از حدود ۵ درصد به رقمی معادل ۶ درصد رسیده است.

رسولیان در ادامه با بیان اینکه هم اکنون واردات استان هم از ۳۸ کشور انجام می‌شود، گفت: طی ۹ ماهه امسال ۱۹۰ هزارتن واردات به ازش ۲۵۲ میلیون دلار به استان وارد شد که از نظر وزنی ۱۹ درصد و از نظر ارزشی ۸ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در همین مدت مجموع ترانزیت خارجی استان هم ۲ میلیون و ۵۱۰ هزار تن بوده که ۳ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام// ف. م
 

مجموع ترانزیت خارجی استان  ۳ درصد رشد داشته است

برچسب ها: صادرات ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.