مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت:شرکت‌های دانش‌بنیان عاملی مهم در فرآیند تولید صنعتی، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده بالایی برای حوزه صنعت به دنبال دارند.

تولیدات محصولات دانش بنیان؛ توسعه‌ای برای واحد‌های صنعتیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در بازدید برخی از شرکت‌های دانش بنیان، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت مستمر دارد، زیرا نقش این شرکت‌ها در کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه ارتقای محصولات تولیدی واحد‌های صنعتی بسیار اثرگذار است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی، دانش بنیان سازی واحد‌های صنعتی به کمک شرکت‌های دانش بنیان بوده تا با ارتقاء توان رقابتی و بهبود کیفیت محصول، بسترسازی برای رقابت در بازار‌های صادراتی بیشتر فراهم شود.
 
 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به نقش مهم شرکت‌های دانش بنیان در رشد و توسعه محصولات واحد‌های صنعتی، گفت: حمایت از محصولات تولیدی مستلزم اطمینان بیشتر در بین مشتریان داخلی و خارجی بوده و شرکت‌های دانش‌بنیان در این میان قادر هستند نقش مطلوبی در راستای فرآیند اعتماد سازی ایفا کرده و گام‌های موثری برای واحد‌های صنعتی و تولیدی در زمینه‌های مختلف به خصوص صادرات بردارند.

مهدی زاده مقدم افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه تعداد ۱۱ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بر اساس تفاهم نامه همکاری با منطقه ویژه علم و فناوری خراسان و با حمایت ملی ۱۰۰ میلیون ریالی در لیست شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته اند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت و حمایت‌ها و برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای شرکت‌های دانش‌بنیان، تصریح کرد: دولت با ابلاغ مشوق‌های لازم و اعطای تسهیلات مورد نیاز و سازمان صنایع کوچک با دستور العمل‌های مختلف و تسهیل کارها، این راه را برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به عرصه‌های تولید و صنعت بیش از گذشته فراهم کردند و شرکت‌ها و هم واحد‌های صنعتی و تولیدی باید از این فرصت استفاده کنند.
 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی گفت: بدون تردید در سال حمایت از کالای ایرانی باید دستاورد‌ها و محصولات علمی و تحقیقاتی بیشتری از شرکت‌های دانش بنیان بعنوان کالا در اختیار صنایع بزرگ، بنگاه‌های اقتصادی خرد، کوچک و متوسط و نیز سرمایه گذاران قرار گیرد تا زمینه رشد، توسعه و رونق اقتصادی در واحد‌های صنعتی و تولیدی بیش از پیش شود و نیز ارزش افزوده بالایی هم برای شرکت‌های دانش بنیان به همراه آورد.

مهدی زاده مقدم افزود: با حمایت‌های انجام شده توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان، تعداد ۱۸ واحد تولیدی هم در مرحله پیش ممیزی دانش بنیان شدن هستند.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

گام های موثری در زمینه صادرات برداشته شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.