مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بازار سرمایه و بورس خراسان‌رضوی تحت‌الشعاع عملکرد بانک‌هاست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، علی رسولیان در نشست خبری همایش سومین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و رفتار‌های اقتصادی گفت: در جهان امروز، سرمایه‌گذاری ابزار اصلی توسعه، ایجاد اشتغال و رفاه مردم است و در اقتصادی که بتوانیم سرمایه را درست وارد کنیم حتما می‌توانیم سبب اشتغال، توسعه و رفاه شویم.

مدیرکل اقتصادی خراسان رضوی افزود: برای سرمایه‌گذاری نیامند ابزار‌هایی هستیم که این ابزار‌ها در خراسان وجود دارد، هم سرمایه مورد نیاز را در استان موجود است.

وی تصریح کرد: هم منابع خرد در اختیار مردم قرار دارد و هم منابع کلان بانک‌های استان که امروز بیش از ۷۶ هزار میلیارد تومان پول در بانک‌ها داریم که نیازمند هدایت درست است.

رسولیان در ارتباط با اینکه دو ظرفیت جدی دیگر برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و آن دو بورس و بیمه هستند گفت: متاسفانه ما از این دو ظرفیت ما فاصله داریم و این ناشی از بانک محور بودن ما است، باید به سمت بازار سرمایه و بورس حرکت کنیم که الزام جدی است.

مدیرکل اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: مشارکت دولت در این زمینه کافی نیست و بخش خصوصی باید وارد شود و مشارکت کند و زمینه نیز فراهم است و ضعف‌هایی هم نیز وجود دارد که می‌توان به بوروکراسی‌های پیچیده اشاره کرد، اما به عنوان نماینده دولت وظیفه داریم مسیر‌ها را هموارتر کنیم در قالب ستاد‌های سرمایه گذاری و تدبیر و سایر ستاد‌ها تا از سمت بانک محور بودن به سمت بازار سرمایه و بورس حرکت کنیم.


انتهای پیام//ا. آ
 

بیش از ۷۶ هزار میلیارد تومان پول در بانک‌ها نیازمند هدایت درست

برچسب ها: بورس ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.