مديركل دفتر آموزش دبستانی گفت: اجرای طرح اتاق بازی با توجه به تأمین زیرساخت‌ها به طور تدریجی پیش خواهد رفت.

اجرای تدریجی طرح اتاق بازی در مدارس ابتدایی/ مدارس داوطلب مجری طرح می‌شوندمرتضی شکوهی مديركل دفتر آموزش دبستانی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای طرح اتاق اسباب بازی در مدارس و شرایط فعلی تراکم کلاس‌های درس اظهار کرد: در اجرای طرح اتاق بازی موضوع زیرساخت‌ها و آماده بودن شرایط سخت افزاری مورد توجه قرار گرفت به همین دلیل اجرای این طرح را ابتدا در ۱۰ استان و در ۱۰۰ مدرسه مورد توجه قرار دادیم تا در گام اول هزار مدرسه مجری باشند.

وی ادامه داد: در گام نخست مدارس از پیک‌های گوناگون از جمله دخترانه، پسرانه در منطقه برخوردار، نیمه برخوردار، دوره اول و دوم ابتدایی را شرکت دادیم تا جوانب اجرای طرح را از ابعاد گوناگون بررسی کنیم.

شکوهی با اشاره به اینکه در این طرح مدارس علاقمند به اجرای طرح، تحت پوشش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: با توجه به شرایط زیرساختی از جمله تراکم کلاس‌های درس، ابتدا هر مدرسه‌ای که اعلام آمادگی کرده باشد برای اجرای طرح در نظر گرفتیم و اجباری در این مورد نداشتیم.

بخش ستادی مسئول تأمین تجهیزات اتاق اسباب بازی در مدارس

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی با بیان اینکه در اجرای طرح اتاق اسباب بازی بخش ستادی تا حدی وظیفه تأمین تجهیزات اتاق اسباب بازی را بر عهده دارد، گفت: سعی می‌کنیم به تدریج اجرای طرح را پیش ببریم و هیچ عجله‌ای برای این کار نداریم تا زیرساخت‌ها و شرایط لازم را فراهم کنیم چرا که با این روش مدیران و معلمان هم به اجرای این طرح در مدارس و کلاس‌های درس خود علاقمند می‌شوند.

وی افزود: در شرایط فعلی ممکن است مقاومت‌هایی نسبت به اجرای طرح وجود داشته باشد، اما با پیشرفت تدریجی و تأمین شرایط اجرای این کار توسعه پیدا خواهد کرد و باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که با وجود اتاق بازی ساعت درسی دانش آموزان کم یا زیاد نمی‌شود بلکه همان ساعات آموزشی در قالب اتاق بازی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.