سعیدی گفت: با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده ایم تلاش می‌کنیم به هیچ وجه در واردات و صادرات کشور اختلالی ایجاد نشود.

اجازه اختلال در حمل و نقل کشور را نمی‌دهیمبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی سازمان کشتیرانی؛ محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هم اکنون ۸۵ درصد از صادرات و واردات کشور برعهده کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور بار اصلی حمل و نقل دریایی بر عهده  کشتیرانی است.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده ایم تلاش می‌کنیم به هیچ وجه در واردات و صادرات کشور اختلالی ایجاد نشود، افزود: تلاش ما این است که صاحبان کالا بدون هیچ دغدغه خاطری بار خود را به مقصد صادرات یا در مسیر واردات به خوبی جابه جا کنند.


بیشتر بخوانید: حمل ۸۰ درصد کالای کانتینری توسط ناوگان ملی کشتیرانی


وی انسجام و تمرکز فکری را نیاز ویژه این جنگ لجستیکی دانست و بیان کرد: با تمرکز افکار و ایده‌ها از اختلال در مسیر‌های وارداتی و صادراتی جلوگیری خواهیم کرد.

رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره ارتباط سازمان کشتیرانی با دیگر ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط با صادرات و واردات، گفت: خوشبختانه دولت، وزارتخانه‌های مختلف، سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان توسعه تجارت همکاری بسیار نزدیکی را با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در شرایط فعلی همگرایی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها مختلف وجود دارد، افزود: علیرغم قطع تردد بین المللی به بنادر کشور، بازار این قطع همکاری را احساس نکرد و واردات و صادرات به روانی در حال انجام است.

به گفته وی؛ صادرکنندگانی که می‌خواهند محصول خود را به اقصی نقاط دنیا بفرستند با حضور کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اروپا، شرق آسیا، آفریقا و شبه قاره هند فعالیت خود را به خوبی انجام می‌دهند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران درباره چالش‌های جدید بخش کشتیرانی تصریح کرد: علیرغم مشکلاتی که برخی کشور‌های خاص برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده اند، مسیر‌های صادراتی و وارداتی به لطف خداوند باز است.

وی در این باره ابراز کرد: علاوه بر محدودیت‌های بانکی که ایجاد شده است تمرکز اصلی برخی کشور‌ها محدود سازی واردات و صادرات ایران است شاید استنباط تحریم کنندگان این است که با این روش کشور صدمه می‌بیند.

سعیدی تصریح کرد: علیرغم تمام محدودیت‌های ایجاد شده ناوگان ملی تجاری کشور سرحال و پویا مسیر‌های صادراتی و وارداتی کشور را تحت پوشش حمل و نقلی خود قرار داده است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، خدمات حمل و نقلی این شرکت را در تمام بخش‌های پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی، کالا‌های تجاری، کانتینر، فله و به ویژه کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور اعلام کرد و افزود: تمام این خدمات به خوبی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: کشور‌های خاص تلاش می‌کنند در لایه‌های مختلف اجازه ندهند مسیر‌های صادراتی و وارداتی کشور به خوبی باز باشد.

سعیدی این موضوع را نشانه در خط مقدم قرار داشتن کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جنگ اقتصادی ارزیابی کرد و بیان کرد: لطف خدا عامل اصلی در موفقیت کشتیرانی جمهوری اسلامی در گشایش مسیر‌های تازه حمل و نقل دریایی علیرغم سنگ اندازی تحریم کنندگان است.

رئیس هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از دیگر علل عدم اختلال در مسیر‌های تجارت دریایی کشور را تلاش همه جانبه کارکنان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و ابراز کرد: همکاران من در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران چه در بخش دریا و چه در بخش خشکی و چه در دفاتر خارج از کشور به صورت شبانه روزی، بی وقفه، بدون تعطیلات و فداکارانه و ایثارگرانه تلاش می‌کنند تا مشکلی در بخش صادرات و واردات کشور ایجاد نشود.

سعیدی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه کشور‌ها در شرایط مختلف همواره حامی ناوگان ملی خود هستند، تصریح کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تنها ناوگان ملی تجاری کشور است بنابراین انتظار داریم همگان در شرایطی که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جنگ اقتصادی است از آن حمایت کنند.

وی افزود: در این شرایط انتظار این است که وزارت نفت و دیگر وزارتخانه‌ها شرایط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را درک کنند و همکاری خود را با آن افزایش دهند و اجازه ندهند محدودیت‌هایی که از سوی کشور‌های خارجی بر ناوگان ملی اعمال می‌کنند خدای ناکرده در داخل هم به وجود بیاید و مضاعف شود.

انتهای پیام/

۸۵ درصد از صادرات و واردات کشور را کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران حمل می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار