نیک پی گفت: هنوز ارتباط ما در حوزه کشتیرانی و بندری با کشورهای حاشیه خلیج فارس ادامه دارد و قطع نشده است.

ارتباط بنادر کشورهای حاشیه خلیج فارس هنوز قطع نشده است/ بانک مرکزی و سازمان بنادر در بخش ارزی حمایت‌ نمی‌کنندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد نیک پی عضو هیئت مدیره انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در نشست خبری امور انجمن کشتیرانی و  خدمات وابسته با بیان اینکه علاوه بر بنادر آمریکا، بنادر بسیاری در سایر کشورهای دنیا ورود کشتی‌های ایرانی به آب‌های خود را ممنوع کرده‌‌اند گفت: با توجه به تجربه‌های خوبی که از تحریم‌های سال گذشته داشته‌ایم می‌توانیم راه‌های بسیاری را برای ورود کشتی‌ها به دست بیاوریم.

عضو هیئت مدیره انجمن کشتیرانی  بیان کرد: البته بنادر بسیاری وجود دارند که هنوز با ایران ارتباط دارند و ما نمی‌توانیم به دلیل مسائل سیاسی نام این بنادر را ببریم.

نیک پی افزود: در حوزه خلیج فارس هیچ یک از بنادر کشورهای حاشیه‌ای، شناورهای ایرانی را تحریم نکرده‌اند و ما هنوز با آنها ارتباط داریم.

در ادامه این برنامه معین افشاری عضو هیئت مدیره کشتیرانی در پاسخ به سوال خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر تاثیر گذاری نوسانات ارزی بر این بخش گفت: متاسفانه مشکلی که در ایران وجود دارد این است که اطلاعات و آمار دقیقی نمی‌توانیم ارائه کنیم.

عضو هیئت مدیره کشتیرانی افزود: تنها جایی که نوسانات ارزی نتوانسته موثر باشد مربوط به حوزه صادرات بوده اما در سایر بخش‌ها ما با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: هم اکنون رابطه ما با بانک‌های خارجی کاملا قطع شده و این در حالی است که حقوق و مبادلات پولی ما بر اساس دلار است و همین موضوع گرفتاری بسیاری را برای ما ایجاد کرده است.

افشاری با بیان اینکه بانک مرکزی و سازمان بنادر در این بخش نتوانسته‌اند حمایت‌های کافی از ما داشته باشند گفت: در این حوزه مساعدت‌های بسیار زیادی باید از سوی دولت و بانک مرکزی انجام شود ولی تا به امروز نتوانسته‌ایم در بخش ارزی و ارائه عوارض حمایت‌هایی را در این خصوص داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره کشتیرانی توضیح داد: در تسویه وجوه و پرداخت عوارض بندری و پایانه‌های بندری شرکت‌های کشتیرانی با مشکل مواجه شده‌اند زیرا که امروز مبنای محاسبه عوارض بندری به دلار آزاد تغییر کرده است این اقدامات از طریق حساب‌های ارزی به راحتی امکان پذیر نیست و ما باید در این بخش حمایت‌های بانک مرکزی و سازمان بنادر را داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار