مؤمنی مقدم، گفت: دولت چاره‌ای جز هوشمندسازی شهرها و فراهم کردن بسترهای لازم برای آن ندارد.

دولت چاره‌ای جز هوشمندسازی شهرها ندارد/ هوشمندسازی شهرها انقلاب سوم استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مؤمنی مقدم نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موضوع شهر هوشمند، الکترونیکی کردن شهرها و فناوری نوین ارتباطی و اطلاعاتی از موضوعاتی هستند که از آنها به عنوان انقلاب سوم یاد می‌شود، گفت: در تمام دنیا چنین روندی تجربه شده و ایران باید به سمت شهر هوشمند و هوشمندسازی حرکت کند.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران با بیان اینکه دولت چاره‌ای برای هوشمندسازی ندارد و باید برای پیشبرد این روند از بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه‌ای و صنفی کمک بگیرد، گفت: در تمام دنیا تشکل‌های صنفی در این زمینه صاحبنظر بوده است، بنابراین هوشمندسازی شهر نیازمند مؤلفه‌هایی است که ما باید روی آن کار کنیم.

وی بیان کرد: هوشمندسازی شهر نیازمند شهروند هوشمند است و ما باید چنین فرهنگ‌سازی را بین شهروندان خود ایجاد کنیم.

مؤمنی مقدم توضیح داد: استفاده نوین از فناوری‌ها به شفافیت بیشتر در جامعه کمک می‌کند، بنابراین هرچه ما بتوانیم سرعت فناوری‌ها را در جامعه افزایش دهیم، گلوگاه‌های فساد و رانت‌ها از بین می‌رود.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی برای شفافیت بیشتر و فراهم کردن چنین بسترهایی با دولت و انجمن‌ها همکاری خواهد کرد.

در ادامه نبی‌ئی دبیر هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه هم‌اکنون تمام ساختمان‌های تهران به سمت هوشمندسازی پیش می‌روند، افزود: استارت‌آپ‌ها رشد سریعی را تجربه می‌کنند، بنابراین یکی از وظایف سازمان‌ها آن است که از این قافله عقب نمانند و همپای تکنولوژی حرکت کنند.

دبیر هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان، گفت: هوشمندسازی ساختمان‌ها به ویژه در بخش انرژی نقش مؤثری در صرفه‌جویی انرژی و پیشرفت ساختمان‌ها دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار