معاون آبزی پروری شیلات گیلان گفت: امسال ۴۰۰ تن ماهی به ارزش ۶ میلیارد تومان از قفس‌های دریایی برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، احمد قناعت پرست، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان گفت: از زمان فصل برداشت ماهیان (اواخر اردیبهشت ماه) تا کنون از قفس‌های دریایی ۴۰۰ تن ماهی به ارزش ۶ میلیارد تومان برداشت شده است.

وی، به توسعه طرح طلایی پرورش ماهی در قفس در گیلان اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود بیش از هزار تن ماهی از اردیبهشت ماه سال آینده از قفس‌های دریایی برداشت شود که این میزان ماهی ۲۵۰ درصد بیشتر از دوره گذشته خواهد بود.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان، با اشاره به اجرای این طرح از ۳ سال پیش در استان گفت:هم اکنون ۱۲ قفس دریایی برای پرورش ماهی در دریای خزر  در گیلان درشهرستان‌های انزلی و آستانه اشرفیه با اشتغالزایی ۳۰ نفر فعال است.

احمد قناعت پرست، با بیان اینکه درگیلان ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس وجود دارد گفت: براساس برنامه ششم توسعه تولید ۱۰ هزار تن ماهی در قفس در گیلان پیش بینی شده است.

وی افزایش تولید ماهی، کاهش فشار صید ذخایر ماهی دریای خزر، صرفه جویی اقتصادی، ایجاد اشتغال، صادرات و ارزآوری را از مزایای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس اعلام کرد.

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان تصریح کرد: برای پرورش ماهیان خاویاری، سوف و سفید در قفس در سال‌های آینده نیز برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/م.ع

امسال ۴۰۰ تن ماهی از قفس‌های دریایی برداشت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.