مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از نجات یک قلاده روباه زخمی در حوزه شهری خبر داد.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:شهروند حامی حیات وحش پس از یافتن جسم نیمه جان روباه مذکور، حیوان زخمی را که حال خوبی نداشت برای مداوا به یکی از مراکز درمانی (دامپزشکی) انتقال داد.

اما متاسفانه درمان ها موثر واقع نشده بود و شهروند حامی با اخذ مجوز از حفاظت محیط زیست استان و تقبل هزینه های درمان که توسط یک فرد خیر در اختیار ایشان قرار گرفته بود، روباه زخمی را برای مداوا به تهران انتقال دادند.

پورمردان افزود: این حیوان که هم اکنون تحت درمان بوده و مراحل درمان را می گذارند، پس از مداوا و بهبودی، در زیستگاه های طبیعی رهاسازی می شود.

وی محل زندگی روباه ها را حاشیه روستاها و شهرها نام برد و افزود: با توجه به اینکه این حیوان بیشتر از حیوانات خانگی مانند مرغ و خروس تغذیه می کند و این امر سبب شده محل زندگی روباه ها در مجاورت انسانها باشد، بیشتر در معرض خطرات و حوادث قرار می گیرند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از نجات یک قلاده روباه زخمی در حوزه شهری خبر داد و گفت: این حیوان در بیمارستان دامپزشکی تهران تحت درمان است.

شاید با حیوانات و پرندگان اهلی و وحشی که به خاطر تصادف، نگهداری نامناسب یا سایر عوامل محیطی در آستانه مرگ قرار داشته‌اند روبرو شده‌اید، عده‌ای برای نجات آنها هرکاری بتوانند انجام می‌دهند و تعداد کمی نیز شاید بی‌تفاوت از کنار این موجودات بی دفاع عبور کنند.

در همین ارتباط همکاری و توجه شهروند دلسوز زاهدانی سبب شد روباهی که طی ماه های گذشته در سانحه مصدوم و رها شده بود، از مرگ نجات پیدا کند.

انتهای پیام/پ

نجات روباه مجروح از مرگ حتمی

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار