مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه ریزی طی سفر به کرمان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس شیوه نامه‌ای از راه اندازی کسب و کار‌های فرهنگی و هنری در شهر‌های مختلف حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی اصغر سیدآبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه ریزی، امروز در سفر به استان کرمان طی جلسه‌ای در خصوص فرآیند اجرایی طرح گذر فرهنگ و هنر کرمان و بررسی ظرفیت‌های هنری مرتبط ، گفت: این وزارتخانه در قالب طرح گذر‌های فرهنگ و هنر و طرح تبدیل فضا‌های میراثی از کسانی که می‌خواهند کسب و کار‌های فرهنگی و هنری راه اندازی کنند، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه طرح گذر‌های فرهنگ و هنر، کار مشترک بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری‌ها است، افزود: شهرداری‌ها با اختصاص خیابان، میدان یا گذر‌های مناسب به این کار و آماده سازی آن در این اقدام مشارکت می‌کنند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از طریق صندوق اعتباری هنر با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از بخش خصوصی برای راه اندازی کسب و کار‌های فرهنگی و هنری حمایت می‌کند.
سیدآبادی سالن‌های کوچک نمایش فیلم، تماشاخانه‌های خصوصی، کتابفروشی، آموزشگاه‌های هنری، کارگاه و فروشگاه طراحی مد و لباس ایرانی، گالری و ... را از جمله کسب و کار‌های مورد حمایت عنوان کرد.

وی گفت: شهر‌ها را با آوازه، عناوین و بزرگانش می‌شناسند و بهترین رویداد‌ها که به این موضوع کمک می‌کنند، رویداد‌های فرهنگی و هنری هستند.

این جلسه با حضور موسی پور مدیر کل امور اجتماعی استانداری، جوشایی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری، افضلی روابط عمومی میراث فرهنگی، قراری مدیر عامل خانه هنرمندان استان، محمدی معاون هنری و سینمایی، میرحسینی معاون اداری و مالی و وفایی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد.
انتهای پیام/ی

حمایت از کسب و کار‌های فرهنگی و هنری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار