۱۴۱ تن بذر گواهی شده از ارقام مختلف برای توسعه کشت دانه روغنی کلزا بین کشاورزان استان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسن عنایتی مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تاکنون ۲۴ هزار و ۱۸۱ هکتار از مزارع کلزا استان سبز شده است، گفت: برای توسعه کشت دانه روغنی کلزا ۱۴۱ تن بذر گواهی شده از ارقام مختلف بین کشاورزان استان توزیع شد.

وی با اشاره به کشت کلزا در ۲۴ هزار و ۶۰۴ هکتار از زمین‌های زراعی استان، افزود: ۱۸ هزار و ۸۶۰ هکتار آن در اراضی خشکه زاری و پنج هزار و ۷۴۴ هکتار در اراضی شالیزاری کشت شد.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال قرارداد کشت دانه روغنی کلزا با ۱۱ هزار و ۸۴۹ کلزاکار مازندرانی منعقد شد که پنج هزار و ۹۳۳ هکتار آن در زمین‎های شالیزاری و ۱۹ هزار و ۱۰۴ هکتار در اراضی خشکه زاری بوده است.

عنایتی افزود: امسال سه هزار و ۵۷۵ هکتار از مزارع کلزای استان تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

وی گفت: ۳۱ هزار و ۶۱۸ تن به ارزش ۸۵۸ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال کلزا تضمینی از کشاورزان مازندران امسال خریداری شد.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران افزود: این میزان خرید توسط ۲۰ مرکز راه اندازی شده در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری، قائمشهر، جویبار، سیمرغ، بابل، بابلسر، آمل و نور انجام شد.

عنایتی گفت: شهرستان‌های بهشهر، میاندرود و نکا به ترتیب با ۲۵، ۲۰ و ۱۷ درصد بیشترین آمار خرید کلزا را در سطح استان دارا هستند.

تولید ۱۴۰ تنی آفتابگردان و کنجد در مزارع مازندران

 مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از تولید ۱۴۶ تن دانه آفتابگردان و کنجد در زمین‌های زراعی استان خبر داد و گفت: امسال ۸۳ تن دانه روغنی آفتابگردان در ۱۱۰ هکتار از زمین‌های زراعی استان تولید شد.

عنایتی افزود: امسال ۱۵۲ هکتار از اراضی استان به کشت دانه روغنی آفتابگردان اختصاص داشت که ۱۳۵ هکتار آن کشت آبی و مابقی دیم بوده است.

وی ادامه داد: امسال ۶۳ تن دانه کنجد در ۷۷ هکتار از مزارع استان تولید شد.

انتهای پیام/آ

افزایش سطح کشت دانه‌های روغنی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.