اسلامی با بیان اینکه هنوز طرح کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی به مرحله اجرایی نرسیده است، گفت: سقف خرید از کارت اعتباری به متراژ ساختمان بستگی دارد.

آخرین جزییات کارت اعتباری خرید مصالح ساختمانی/ ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر نیازمند انشعابات آب و برق استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با بیان اینکه از محل صندوق توسعه ملی برای طرح‌های بازآفرینی شهری، منابع و اعتبارات در نظر گرفته‌ایم، اظهار کرد: از محل این منابع سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کنیم تا عرصه‌های بافت‌های فرسوده را فعال کنند.

اسلامی توضیح داد: سه روش برای احیای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده که در روش اول مالکان با دریافت تسهیلات نوسازی، در روش‌ دوم سرمایه‌گذاران با دریافت تسهیلات و خرید واحد‌های فرسوده و زمین‌ها آنها را نوسازی می‌کنند و در روش سوم زمین دولتی به توسعه‌گر داده می‌شود تا از طریق این طرح بتوانیم این حوزه را فعال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه خانه اولی‌ها در اولویت هستند، تصریح کرد: برنامه بازآفرینی شهری به استان‌ها ابلاغ شده و آنها طبق برنامه باید سالانه ۲۷۰ محله را نوسازی کنند.

اسلامی با بیان اینکه ۹۲  شرکت سرمایه‌گذار فعالیت خود را در ۲۷۰ محله آغاز کرده‌اند، گفت: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در ۲۱ شهر جدید با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده است.

وی با اشاره به بازدید هفته گذشته از واحدهای مسکونی پرند، گفت: احداث خانه‌های ویلایی در پرند آغاز شده و متقاضیان می‌توانند، خانه‌های ویلایی با کیفیت با آب و هوای مطلوب در نزدیکی تهران را خریداری کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه خطوط ریلی مترو و راه آهن نزدیک شهر جدید پرند در حال احداث است، تصریح کرد: خروجی‌های مختلف از آزادراه‌های تهران – قم و تهران – ساوه برای این شهر تعبیه شده است.

وی گفت: برخی از واحدهای مسکن مهر دارای پرونده‌های حقوقی و قضایی است و ما در حال پیگیری مباحث فنی و اجرایی آنها هستیم.

اسلامی افزود: در شهرهای گوناگون آنچه برای ما اهمیت دارد آن است که با کمک خود مردم ساخت این واحد‌ها را سرعت ببخشیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام در کل کشور وجود دارد که ۲۷۰ هزار واحد آنها کامل شده و نیازمند انشعابات آب و برق است.

وی با بیان اینکه برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در شهرهای جدید و بافت‌های فرسوده یک برنامه دو سالانه است، گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم ساخت این واحدها تا سال ۱۴۰۰ ادامه دارد و ما هم اکنون در مرحله تهیه عملیات نقشه و رفع مشکلات و موانع آنها هستیم.

اسلامی بیان کرد: هدف ما حرکت دادن چرخه تولید مسکن برای اقشار ضعیف جامعه است و از سوی دیگر سعی داریم، بتوانیم اشتغال را در این حوزه فعال کنیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضع خرید کارت‌های اعتباری مصالح ساختمانی گفت: اجرای این طرح در مرحله مذاکره قرار دارد و ما فرآیند‌های کارشناسی و مدیریت آنها را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای کنترل بازار مسکن، ورود نقدینگی به این بازار و جلوگیری از افزایش قیمت تمام شده مسکن به دنبال راه حل‌هایی بودیم که بار مالی این بخش را به حداقل برسانیم و کسانی که در این بخش مشارکت می‌کنند مزایای درآمدی و سود متعارفی از این فضا کسب می‌کنند.

اسلامی ادامه داد: به محض آنکه این طرح آماده شود به مرحله اجرایی می‌رسد و سقف خرید از کارت اعتباری به متراژ ساختمان بستگی دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هنوز سود مشارکت و یا سقف تعیین شده برای مصالح ساختمانی مشخص نیست.

وی درباره اضافه ثبت نامی‌های مسکن مهر در پردیس گفت: متقاضیانی که بعد از بسته شدن سایت، ثبت نام کرده و مبالغی را واریز کرده‌اند چارچوب‌ها و برنامه‌های مشخصی برای آنها در نظر گرفته‌ایم ولی هم اکنون پردیس دیگر ظرفیت ساخت واحدهای مسکونی جدید را ندارد و ما پیشنهاد داده‌ایم متقاضیانی که تمایل دارند، می‌توانند در پرند و هشتگرد واحدهای آماده‌ای را تحویل بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار