«صلاح الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان که برای شرکت در نخستین نشست گفتمان هند و آسیای میانه به ازبکستان سفر کرده‌است، با «عبدالعزیز کاملوف» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

تاکید وزرای خارجه افغانستان و ازبکستان بر لزوم اجماع منطقه ای برای صلحبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان که برای شرکت در نخستین نشست گفتمان هند و آسیای میانه به ازبکستان سفر کرده‌است، با «عبدالعزیز کاملوف» وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

ربانی در این دیدار، با قدردانی از تلاش‌های ازبکستان برای صلح در افغانستان، برگزاری نشست تاشکند را اقدامی مناسب و برجسته خواند.

وزیر خارجه افغانستان همچنین از اعطای بورسیه‌های تحصیلی از سوی دولت جمهوری ازبکستان به‌ویژه در بخش راه‌آهن به دانشجویان افغانستانی قدردانی کرد.

وزیر خارجه ازبکستان نیز در این دیدار، اجماع منطقه‌ای برای صلح در افغانستان را در حال گسترش دانست و بر پشتیبانی کشورش از تلاش‌های منطقه‌ای و جهانی برای برقراری ثبات در افغانستان تأکید کرد.

وی تصریح کرد که تنها راه‌ حل مشکل افغانستان، گفت‌وگوهای مستقیم میان دولت این کشور و طالبان است.

 «صلاح‌الدین ربانی» وزیر امور خارجه افغانستان روز گذشته برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای آسیای میانه و هند، به تاشکند سفر کرد.

وی در حاشیه این سفر با همتای ترکمن خود نیز دیدار و در خصوص گسترش همکاری‌های چندجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.