وزیر امور خارجه ازبکستان اعلام کرد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به زودی از این کشور دیدار خواهد کرد.

«اشرف غنی» به ازبکستان سفر می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر امور خارجه ازبکستان از سفر قریب الوقوع «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان به این کشور خبر داد.

«عبدالعزیز کاملوف»، وزیر خارجه اربکستان گفت علیرغم تنش های ادامه دار در افغانستان، آنها پیوندهای خوبی با این کشور در بخش تجاری، اقتصادی و بشر دوستانه دارند.

وزیر امور خارجه ازبکستان اظهار داشت: ما با افغانستان مرز مشترک داریم و علاوه بر این، چندین میلیون ازبک در افغانستان زندگی می کنند.

کاملوف گفت: ما با افغانستان پیوندهای عمیق تاریخی، فرهنگی و بشری داریم و باید ما به طور فعال پیوندهای دوستانه خود با این کشور را توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه اربکستان تاکید کرد که ازبکستان منتظر دیدار رسمی «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان از این کشور است.

وی گفت: من می خواهم بگویم که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان به زودی یک سفر رسمی به ازبکستان خواهد داشت و ما در حال آمادگی برای این سفر هستیم. تاریخ دقیق این سفر تاکنون معلوم نیست، اما در آینده نزدیک این سفر اتفاق خواهد افتاد.

به گفته وی، در این سفر رسمی، مسائل مربوط به تعاملات اقتصادی و مشارکت احتمالی ازبکستان در برخی از پروژه های مشترک از جمله در بخش ارتباطات و حمل و نقل بررسی خواهد شد.

کاملوف عنوان کرد: ازبکستان خواهان راه حل سیاسی برای وضعیت افغانستان است و از این دیدگاه پشتیبانی می کند. ما در این باره با رئیس جمهور افغانستان مذاکره خواهیم کرد و ما خواهان بهبود پیوندهای خود در بخش سیاسی با افغانستان هستیم.

وزیر امور خارجه ازبکستان تاکید کرد: افغانستان نباید کشوری باشد که جدا از منطقه باقی بماند، بلکه باید مشکل این کشور حل شده و به عنوان بخشی از روند صلح و ثبات و رفاه جهان قرار بگیرد. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار