معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان گفت: و با توجه به جمعیت بالای ۲۸۰ هزار نفری در رفسنجان، ۲۵ هزار نفر از این جمعیت را سالمندان تشکیل می‌دهند

نرخ رشد جمعیت سالمندی در رفسنجان ۸.۸ درصدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علیرضا اسدی معاون توانبخشی بهزیستی کرمان شیوع بیماری پوکی استخوان در سالمندان را یکی از معضلات این قشر دانست و گفت: باید به مباحث سلامتی سالمندان بیشتر اهمیت دهیم.

اسدی از بیماری پوکی استخوان به عنوان قاتل خاموش نام دارد و افزود: به دلیل تغییرات فیزیولوژی در استخوان، تراکم بافت استخوان کم می‌شود.

وی گفت: باور‌هایی در بین ما وجود دارد و فکر می‌کنیم آقایان به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و یا اینکه این بیماری تا قبل از بروز شکستگی تشخیص داده نمی‌شود و این از باور‌های غلط رابج در بین مردم است.

اسدی اظهارکرد: بیماری پوکی استخوان هم قابل درمان و هم قابل پیشگیری است و برای پیشگیری و درمان باید به ورزش به ویژه پیاده روی اهمیت داد.

وی افزود: استخوان دارای مواد آلی پروتئینی و معدنی کلسیم است که اگر اختلالی بین این دو ایجاد شود استحکام بین استخوان به هم می‌خورد و پوکی استخوان پدیدار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پوکی استخوان در کشورمان چهارمین علت مرگ و میر بعد از سکته قلبی، تصادفات و سکته مغزی است بیان کرد: میزان شیوع و ایجاد مشکلات پوکی استخوان در خانم‌ها با شیوع سرطان سینه برابری می‌کند و میزان شیوع این بیماری در آقایان با شیوع سرطان پروستات برابری می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان گفت: ۹۵ درصد کلسیم بدنمان در استخوان است و بدن یک انسان روزانه به یک گرم کلسیم نیاز دارد لذا مصرف یک لیوان شیر به همراه یک پیاله ماست و یا دیگر مشتقات لبنیات توصیه می‌شود تا یک گرم کلسیم مورد نیاز بدن تأمین شود.

اسدی افزود: اگر اقداماتی در راستای توانمندسازی سالمندان و جلوگیری از دامنه رشد جمعیت سالمندان انجام نشود با تهدیدات امنیتی، اجتماعی، خدماتی و ... مواجه می‌شویم.

وی گفت: شاخص رشد جمعیت سالمندان حدود سه برابر نرخ افزایش موالید در کشور است لذا دوره مهارتی برای طیف سالمندان در راستای ایجاد نشاط و شادابی لازم است.

انتهای پیام/ح

افزایش رشدجمعیت سالمندی در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار