سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: ارتفاع غیرمجاز ساخته‎شده در حریم سازه‎های آبی تاریخی شوشتر بطور جدی و قاطعانه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و مدیر پایگاه سازه‎های آبی تاریخی شوشتر امروز چهارشنبه ۱۹ دی‎ماه ۹۷ باطرح موضوع ساخت ملک ۴ طبقه در حریم سازه‎های آبی شوشتر گفت: پس از تقاضای مالک در اردیبهشت سال جاری، اداره میراث فرهنگی شوشتر با ارتفاع ۷.۵ متر موافقت کرد که پس از پیگیری‎های مالک با یک و نیم متر خر پشته نیز موافقت شده است.

وی درخصوص ساخت‎وساز این ملک بیان داشت: این ملک به طور غیرقانونی تا این ارتفاع ساخته شده است که تیم حقوقی پایگاه پس از جمع‎آوری مستندات دال بر تخلف صورت گرفته، اقدامات لازم را برای برخورد با این تخلف و طرح شکایت و تشکیل پرونده و پیگیری‎های لازم را انجام داده‎اند.

ارسطوزاده تصریح کرد: این ساختمان به طور قطع باید اصلاح شود و سازمان میراث فرهنگی برای انجام این امر منتظر دستور قاضی پرونده است.

سرپرست معاونت اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان اذعان داشت: این اطمینان را به تمام میراث‎دوستان کشور به ویژه مردم شریف و فهیم استان خوزستان و شهرستان شوشتر می‎دهیم که این موضوع قاطعانه درحال پیگیری است و به منظور جلوگیری از نقض قوانین میراث جهانی یونسکو و از بین بردن منظر بد میراث جهانی این شهرستان، برای تخریب ارتفاع غیرمجاز ساخته‎شده قاطعانه از طریق دستگاه قضای یپیگیری خواهیم کرد.

امیر فرهادپور، فرمانده پایگاه حفاظت اداره میراث فرهنگی شوشتر نیز با اذعان به تخلف مالک پس از صدور مجوز اداره میراث فرهنگی گفت: در طول ساخت این ساختمان بار‌ها از طریق پایگاه حفاظت و حتی نیروی انتظامی سعی در پیشگیری از ساخت‎وساز این ملک را داشته‎ایم.

انتهای پیام/گ

غیرقانونی بودن احداث ساختمان در مجاورت سازه های آبی شوشتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.