رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: در ۹ ماه امسال ۴۶۶ هزار تن کالای صنعتی به ارزش ۴۰۶ میلیون دلار از قزوین صادر شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پرزحمت رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: ۱۷۰ صادر کننده در استان در ۹ ماه امسال ۴۶۶ هزار تن کالای صنعتی به ارزش ۴۰۶ میلیون دلار صادر کرده اند که این میزان ۸۱ درصد از سهم صادرات استان را در بر می‌گیرد.

پرزحمت افزود: نایلون و پلاستیک رولی، مواد شوینده، کاشی و سرامیک، آهن آلات و فولاد، انواع مواد شیمیایی، سیم و کابل، مواد نفتی، پارافین و کولر آبی از جمله کالا‌های صادر شده از استان بوده اند.

وی اضافه کرد: همچنین در ۹ ماه امسال، ۱۸ صادرکننده، ۴۷ هزار تن محصولات صنایع تبدیلی به ارزش ۸۳ میلیون دلار به کشور‌های هدف صادر کرده اند.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، چیپس و سیب زمینی سرخ شده، شیرخشک و سرلاک، ماکارونی، آرد گندم، سرکه و آدامس از جمله محصولات صنایع تبدیلی صادر شده از استان هستند.

این مسئول اضافه کرد: امسال نیز هشت هزار تن محصولات خام کشاورزی به ارزش هشت میلیون دلار شامل کشمش، عسل، پسته، میوه و سبزیجات تازه از قزوین صادر شده است.

وی گفت: در این مدت ۱۵ صادر کننده استان در بخش محصولات خام کشاورزی فعال بوده اند.

استان قزوین ۲۰۳ واحد صادراتی و چهار هزار واحد صنعتی دارد.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۲۰۳ واحد صادراتی و چهار هزار واحد صنعتی در قزوین

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.