مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه گفت:از مجموع ۱۱ هزار و ۵۵ واحد سرشماری شده در این شهرستان پنج هزار و ۹ واحد فاقد استحکام لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حاجی زاده مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه گفت:از مجموع ۱۱ هزار و ۵۵ واحد سرشماری شده در این شهرستان، ۶ هزار و ۴۶ واحد مقاوم و نیمه مقاوم و پنج هزار و ۹ واحد فاقد استحکام لازم است.

وی افزود: براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ در شهرستان سربیشه ۱۱ هزار و ۵۵ واحد مسکونی سرشماری شده که از این تعداد هفت هزار و ۸۰۴ واحد شهری و سه هزار و ۲۵۱ واحد روستایی است.

حاجی زاده گفت: از سال ۱۳۸۴ تاکنون ۲ هزار و ۷۴۲ واحد مسکونی در شهرستان سربیشه مقاوم سازی شده است.

مدیر بنیاد مسکن سربیشه افزود: متقاضیان برای نوسازی و بهسازی مسکن خود در روستا‌های شهرستان می‌توانند تسهیلات ساخت دریافت کنند و بنیاد مسکن برای بازسازی هر واحد مسکونی فرسوده ۲۵ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی در سربیشه وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: با توجه به زلزله خیز بودن منطقه، شتاب در اجرای طرح‌های مقاوم سازی روستا‌ها ضروری است.

حاجی زاده از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بنیاد مسکن و کمیته امداد برای کمک به احداث و تکمیل واحد‌های مسکونی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد خبر داد و افزود: به مددجویان این نهاد علاوه بر پرداخت ۲۰ میلیون تومان تسهیلات، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض برای بازسازی واحد‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سربیشه اظهار کرد:همچنین بنیاد مسکن و کمیته امداد برای تکمیل واحد‌های نیمه تمام مددجویان به دلیل نداشتن توان مالی کمک بلاعوض پرداخت می‌کنند.

سربیشه در فاصله ۶۶ کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.

منبع:ایرنا
انتهای پیام/غ

مقاوم سازی ۲ هزار و ۷۴۲ واحد مسکونی در سربیشه

برچسب ها: بنیاد مسکن ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.