فرماندار کوهبنان گفت:دولت بستر۶ای لازم را برای ایجاد اشتغال و برای اینکه افراد به سمت کار آفرینی حرکت کنند در تمامی زمینه‌ها فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه کارگروه نظارت بر تسهیلات روستایی با حضور فرماندار ودیگر اعضاء این کارگروه در دفتر فرمانداربرگزارشد.

سالاری فرماندار کوهبنان گفت:دولت بستر‌های لازم را برای ایجاد اشتغال و برای اینکه افراد به سمت کارآفرینی حرکت کنند در تمامی زمینه‌ها از جمله کارورزی فارغ التحصیلان، مهارت آموزی، مشاغل خانگی و تسهیلات روستایی فراهم کرده است.

وی افزود: یکی از بزرگترین مزیت‌های بسته اشتغال فراگیر دولت تدبیر و امید توجه به تمام حوزه‌ها و ظرفیت‌های موجود در کشور از جمله طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، توسعه و تقویت مشاغل خانگی، کارورزی فارغ التحصیلان، مهارت آموزی، اشتغال حمایتی کمیته امداد و بهزیستی می‌باشد.

وی ضمن گلیه مندی از بعضی متقاضیان دریافت تسهیلات گفت: تلاش‌های فراوانی انجام دادیم تا مبلغ تسهیلات را به ۱۶۶ میلیارد تومان برسانیم ولذا بعد از تصویب در کارگروه اشتغال استان وابلاغ به بانکها، متاسفانه بعضی از متقاضیان با انصراف از اجرای طرح خود، همه به افراد دیگر متقاضی دریافت تسهیلات ظلم کردند وهم تلاش‌های ما را در ادارات را ضایع کردند لذا با توجه به اینکه مجددا قرار است سامانه رصد بازشود متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی قبل از ثبت نام تحقیقات لازم را انجام دهند و با کارشناسان اداره طرح مربوطه خود وهمچنین اداره کار تعاون ورفاه اجتماعی مشورت کنند وضمن اینکه یکی از شروط دریافت تسهیلات این است که متقاضی نباید چک برگشتی ویا جز بدهکاران به سیستم بانکی باشد، حتما ضمن دقت به این مسئله، به فکر وثیقه بانکی جهت دریافت تسهیلات نیز باشند تا در نیمه راه با مشکل روبرو نشوند.

فرماندار کوهبنان ادامه داد:دستگاه‌های عضو کارگروه می‌بایست موانع موجود بر سر راه توسعه و تقویت اشتغال پایدار را شناسایی کرده و با تلاش در راستای رفع این موانع اقدام کنند و زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به توسعه اقتصادی را فراهم آورده و با هدایت تسهیلات به سمت طرح‌های کارشناسی شده و قوی منطبق با نیاز‌های منطقه به ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار کمک کنند.

سالاری در خصوص بحث تسهیلات اشتغالزایی معرفی شده از طرف اداره میراث فرهنگی وگردشگری شهرستان نیز گفت: با توجه به بازدیدی که از این طرح‌ها داشتیم اجرای واحد‌های بوم گردی در سطح شهرستان رضایت بخش است وامیدواریم این واحد‌ها به زودی تکمیل وآماده پذیرایی از گردشگران ومیهمانان شود.
انتهای پیام/ی

کارآفرینی با کمک تسهیلات در کوهبنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار