معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال از ۸۷۰ هزار زوج در انتظار تسهیلات، به ۶۸۰ هزار نفرشان حدود ۸ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

محمدمهدی تندگویان، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور، در سفر به استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  ضمن تشکر از مردم خوب و مهمان نواز استان کرمان، گفت: صبح امروز با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی سالن ورزشی محی آباد را افتتاح کردیم.

وی هدف اصلی از سفر به استان کرمان را هماهنگی برای انجام رخداد بزرگ انتخابات مجمع ملی تشکل‌های مردم نهاد در کرمان عنوان کرد.

تندگویان این رویداد را بزرگترین اتفاق کشور در حوزه‌ی جوانان دانست و افزود: بعد از انقلاب اسلامی، اولین بار است که چنین رخدادی در کشور اتفاق می‌افتد.

وی تصریح کرد: بحث پارلمان و مجمع ملی جوانان جزو آرزو‌های سال‌های دیرینه جوانان بوده که تا الان چندین بار در کشور تصمیم به انجامش گرفته شده بود، ولی به اجرا نرسید و اکنون این اتفاق بزرگیست که ما استان کرمان را برای انجامش انتخاب کرده ایم.

تندگویان یادآور شد: مجامع تشکل‌های مردم نهاد استانی از سراسر کشور انتخاباتشان را در کرمان به صورت رسمی و کشوری برگزار می‌کنند و سپس با حضور معاون اول این انتخابات رسمیت پیدا می‌کند و بدین ترتیب مجمع ملی به عنوان اولین سندیکای غیردولتی حوزه جوانان به صورت ملی فعالیتش را آغاز می‌کند.

وی با اعلام اینکه برای هماهنگی برنامه‌های این مجمع با استاندار به کرمان سفر کردم بیان داشت: بر این اساس، خواستیم جمع بندی نهایی را کنیم و امیدواریم که بتوانیم کار خوب و بزرگی را در استان انجام دهیم.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور با بیان اینکه استان کرمان تشکل‌های خوبی به ویژه در بحث آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: جوانان خوب ورود کرده اند و داوطلبانه کمک می‌کنند.

تندگویان افزود: در بسیاری از موضوعات واقعا اگر این تشکل‌ها نباشند، دولت از پس کار بر نمی‌آید، چرا که توانایی لازم و جامع را برای ورود به محیط‌های بومی و محلی در این سطح ندارد.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان حدود ۹۰ تشکل فعال در حوزه جوانان دارد که در بخش‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی، اشتغال، استارتاپی و ... کار می‌کنند، ابراز امیدواری کرد: شاهد رشد روز افزون و گسترش این سمن‌ها باشیم.

تندگویان تصریح کرد: طی توافقات انجام شده با دولت و شخص معاون اول رییس جمهور سوم بهمن ماه تاریخی است که انتخابات این مجمع انجام می‌شود و برای این رویداد بزرگ، وزرای دولت و نمایندگان مجلس را دعوت کرده ایم.

وی با اعلام اینکه در سرانه‌ی فضای ورزشی نسبت به ایده آل و جمعیت در استان‌های سراسر کشور محدودیت‌هایی داریم، یادآور شد: کرمان استان خوبیست که با داشتن سرانه زیر ۷۵ صدم، سرانه‌ی مناسبی دارد.

تندگویان با اشاره به اینکه امروز ورزش از مراکز استان‌ها تا دل روستا‌ها پیش رفته است، بیان داشت: در بحث ورزش روستایی به ویژه زمین چمن‌های مصنوعی (که امسال در همه‌ی روستا‌ها فراگیر می‌شود)، امکانات ورزشی خرد و شکل گیری خانه‌های ورزش روستایی کار‌های خوبی در کرمان انجام شده و با همتی که اداره کل ورزش و جوانان استان دارد، با توجه به جمعیت، به یک سرانه‌ی خیلی خوبی برسیم.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: در وزارت ورزش و جوانان نگرش به خودمان و تشکل هایمان این است، تا می‌توانیم به سمت شهرستان‌ها و روستا‌ها برویم چرا که در مراکز از ابتدای انقلاب تاکنون توجه‌های مناسبی شده است و با این رویکرد وزارت، طی یکی دو سال گذشته، گام‌های خیلی خوبی برداشته شده است.

تندگویان به تسهیلات ازدواج در کشور اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته کار فوق العاده بزرگی در این زمینه انجام شده که موضوع آن به روز رسانی وام ازدواج در کشور بود.

وی تصریح کرد: ما افرادی را داشتیم که ۱۰ سال بود در نوبت وام ازدواج بودند، ولی سال گذشته موضوع ما به روز رسید یعنی در مجموع از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که در کشور در نوبت وام ازدواج بودند، یک میلیون و ۱۱۷ هزار نفر پرداخت صورت گرفت.

تندگویان یادآور شد: طی ۶ ماهه نخست امسال از ۸۷۰ هزار زوج در انتظار تسهیلات، به ۶۸۰ هزار نفرشان حدود ۸ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی بیان داشت: اگر با همین شیب پیش برویم، تقریبا دو برابر سال گذشته تا پایان سال چه از نظر عددی افراد و چه حجم ریالی پرداخت، در کشور وام ازدواج پرداخت شده است.

معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: پارسال رقم ۱۰ میلیون تومان بود که امسال این تسهیلات با رقم ۱۵ میلیون تومان از ابتدای سال پرداخت شده است.

تندگویان افزود: این آمارها، همچنین نشان می‌دهد، امسال امر ازدواج در کشور افزایش پیدا کرده است، طوری که آمار ازدواج در ۶ ماهه نخست امسال تقریبا با ۹ ماهه سال گذشته برابری می‌کند.

وی به مسئله‌ی جدایی سازمان ملی جوانان از وزارت ورزش نیز اشاره و تصریح کرد: لایحه در مجلس، فوریتش رأی نیاورد، ولی لایحه‌ی اصلاحیه به ساختار دوباره مطرح شده که باید به صحن برود و تصمیمش با نمایندگان است.

تندگویان یادآور شد: ما در کنار این مسئله، مکاتبه‌ای با سلطانی فر، وزیر ورزش داشتیم و درخواست کردیم حتی اگر مجلس نپذیرفت و این کار انجام نشد، به صورت سازمان مستقل زیر مجموعه‌ی وزارت خانه تشکیل شویم و این بحث هفته‌ی گذشته در شورای معاونین، مصوب شد که اقدامات اداریش در حال انجام است.

انتهای پیام/ب

سفر معاون وزیر ورزش به استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار