شهردار پیشین تهران‌ با اشاره به وضعیت شهرداری در سال 80 گفت: امروز شهرداری تهران دارای بودجه 17 هزار و 400 میلیاردی و 68 هزار نیروی انسانی است.

شهرداری را با بودجه 700 میلیاردی و 25 هزار نیروی انسانی تحویل دادمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی الویری‌ شهردار پیشین‌ تهران در نشست پیروز حناچی‌ با شهرداران تهران در دوران پس از انقلاب که امروز (سه‌شنبه هجدهم دی ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل اینکه 17 سال پیش شهردار بودم و اکنون در شورای شهر هستم، حرف‌های کاملم در برنامه 5 ساله سوم وجود دارد که هفته آینده در دستور کار شورای شهر قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، تصریح کرد: دو اولویت‌ جدی ما حمل و نقل عمومی‌ و مقابله با آلودگی هوا است که این دو موضوع کاملاً به هم مرتبط هستند.

وی با بیان اینکه با یافتن راه حل این مسائل حل خواهد شد، افزود: در این صورت توسعه حمل و نقل عمومی خود به خود منجر به کاهش تردد خودروها و در ادامه کاهش آلودگی هوا خواهد شد و 70 درصد آلودگی هوای شهر تهران متعلق به خودروهایی است که در سطح شهر تردد می‌کنند.

الویری درباره مهم‌ترین دستاوردهای تهران طی 17 سال گذشته، تصریح کرد: من  در سال 80 شهرداری را با بودجه 700 میلیارد تومانی تحویل دادم و اکنون در سال 97 بودجه شهرداری 17 هزار و 400 میلیارد تومان شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر با بیان اینکه شهرداری در زمینه نیروی انسانی رشد زیادی پیدا کرده است، گفت: من در آن زمان شهرداری را با 25 هزار نفر نیرو تحویل دادم و در حال حاضر  نیروهای شهرداری به 68 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در این مقطع شهرداری تهران چند شهردار را به خود دیده و دو برنامه توسعه هم اجرا شده است، گفت: شبکه‌های بزرگراهی‌ در داخل شهر توسعه پیدا کرده است، اما در زمان مدیریت شهری من، فقط خط متروی‌ صادقیه‌ تا امام خمینی(ره) را داشتیم، اما در این فاصله 17 ساله شبکه متروی‌ تهران تغییر زیادی کرده است و امیدواریم خط 6 و 7 مترو هم هر چه زودتر‌ تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه فضای سبز و بوستان‌های شهرداری در این مدت زیاد شده‌اند، تصریح کرد: متأسفانه باغات شهر تهران کاهش پیدا کرده‌ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار