شهردار تهران گفت: خطوط مترو تهران ۲ هزار واگن دیگر نیاز دارد.

خطوط مترو تهران 200 واگن کم داردبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم امضا تفاهم‌نامه تأمین قرار‌های خط ۷ مترو تهران که عصر امروز (سه‌شنبه هجدهم دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: اگر همه شبکه‌های حمل و نقل با حداکثر ظرفیت بهره‌برداری شود، تا ۵۰ درصد ظرفیت برای آن‌ها وجود دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۲.۵ میلیون سفر شهری با مترو انجام می‌شود، گفت: ایده‌آل ما این است که تعداد سفر‌های شهری با مترو را به ۷ میلیون سفر افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ترافیک و آلودگی راه شناخته شده تری جز توسعه حمل و نقل عمومی وجود ندارد، افزود: ۲۰۰۰ واگن در ۷ خط مترو تهران کم داریم و توافقی که امروز امضا شد در راستای تأمین همین واگن‌ها است.

حناچی با اشاره به بسته شدن واگن‌ها ادامه داد: تلاش می‌کنیم این ظرفیت را در کل کشور توسعه دهیم و امیدواریم تجربه خوبی را در ساخت واگن‌ها در داخل کشور کسب کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه همه مد‌های حمل و نقل قابلیت سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی را دارند، گفت: متوسط قیمت‌های بلیت مترو ۷۰۰ تومان است که شهروندان برای خرید مستقیم از گیشه ۱۰۰ تومان پرداخت می‌کنند که اگر قیمت هزینه اداره مترو را محاسبه کنیم، ۲ هزار و ۳۰۰ تومان می‌شود.

وی افزود: طی نظرسنجی‌های انجام شده، افراد موافق بودند که خدمات بیشتر شود تا در مقابل آن مقداری هم به قیمت مترو افزوده شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار