حبیبی با بیان اینکه هنگام ورود من به شهرداری 5 هزار بخشنامه متضاد وجود داشت، گفت: این وضعیت عامل بسیاری از نابسامانی‌ها در شهرداری تهران شده بود.

هنگام ورودم به شهرداری 5 هزار بخشنامه متضاد وجود داشتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدنبی حبیبی شهردار تهران در سال‌های 62 تا 66 در نشست پیروز حناچی با شهرداران پس از انقلاب که امروز (سه‌شنبه هجدهم دی ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ضایعاتی که در موضوع محیط زیستی در شهر تهران داریم، اگر بگوییم اولویت با حل مشکلات زیست محیطی است باید یک کار انسانی موثر را انجام دهیم.

وی افزود: حل مشکلات محیط زیستی تهران مسئله‌ای چند بعدی است و اگر یکی از ابعاد را در نظر بگیریم و از سایر ابعاد غفلت شود، مشکل زیست محیطی تهران حل نمی‌شود.

حبیبی با بیان اینکه مسائل و مشکلات دیگری هم در حوزه محیط زیست وجود دارد، تصریح کرد: زمانی که شهردار تهران شدم، با چند هفته مطالعه روی مدیریت‌های قبلی کلانشهر تهران، حدود 50 محور مشورت‌ دریافت کردم که یکی از آ‌ن‌ها مسئله ترافیک و دیگری محیط زیست بود، اما مسئله آلودگی هوا به شکل امروزی برای ما مطرح نبود.

شهردار اسبق تهران تصریح کرد: راه دیگری جز اینکه این محورها را به طور متوازن مدیریت کنیم، نبود. اما از نظر من اولویت کارها همچنان با حل مسئله آلودگی تهران بود.

وی با اشاره به زمان ورود خود به شهرداری تهران گفت: در آن زمان مسئله مترو متوقف بود و من مترو را یکی از وسایل مهم حمل و نقل می‌دانم که حدود 150 سال در دنیا سابقه تاریخی دارد.

حبیبی با بیان اینکه ما تلاش زیادی کردیم تا در آن زمان مترو را راه اندازی کنیم، تصریح کرد: در آن زمان موانع سنگینی پیش روی ما بود و ما تلاش زیادی کردیم تا مترو را راه اندازی کنیم و به شکر خدا در آن دوره‌ای که من بودم، کار مترو آغاز شد.

شهردار اسبق تهران افزود: یکی از معضلات من در زمانی که وارد شهرداری شدم، 5 هزار بخشنامه متضاد و متفاوت بود که یکی از عوامل سوء‌استفاده در شهرداری به شمار می‌رفت.

حبیبی با بیان اینکه زمانی که به شهرداری آمدم، زمان معطلی برای دریافت پروانه 18 ماه بود، ‌تصریح کرد: زمان معطلی برای دریافت پروانه ساخت در پایان مأموریت من به 6 ماه رسید.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه در آن زمان یکی از معضلات ما مسئله جنگ بود، افزود:‌ در آن دوره تهران 60 بار موشک باران شد و ما باید با این موارد مقابله می‌کردیم و شهر را هم مورد رسیدگی قرار می‌دادیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار