قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان گفت: برای نخستین بار در این استان، مراسم جشن قلک مهربانی و راه‌اندازی نخستین واحد نیکوکاری در مدارس به‌صورت نمادین در مدرسه شهید مهدوی کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سهراب روستایی؛ قایم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: طرح «قُلک مهربانی» برای نخستین بار با همکاری کمیته امداد منطقه یک در استان کرمان در دبستان دخترانه شهید مهدوی کرمان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف ترویج فرهنگ احسان و نوع‌دوستی در بین دانش آموزان و خانواده‌ها و همچنین به‌منظور رفع بخشی از مشکلات دانش آموزان نیازمند در کرمان اجراشده است بیان کرد: ۲۰ هزار دانش‌آموز نیازمند تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که هرساله بخشی از هزینه‌های تحصیلی این دانش آموزان توسط این نهاد پرداخت می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در استان کرمان اجرا شده است، گفت: امیدواریم این طرح در مدارس سراسر کشور نیز اجرایی شود و باعث ترویج فرهنگ نوع‌ دوستی در بین دانش آموزان سراسر کشور شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته امداد به دنبال توانمندسازی نیازمندان و محرومان است تصریح کرد: اهداء چهار هزار فقره جهیزیه به نوعروسان نیازمند و پرداخت کمک‌هزینه درمانی به پنج هزار بیمار نیازمند در سال جاری توسط کمیته امداد استان کرمان انجام‌شده است.

گفتنی است؛ در حاشیه مراسم جشن قلک مهربانی نخستین واحد نیکوکاری در مدارس نیز به‌صورت نمادین در دبستان دخترانه شهید مهدوی که متشکل از اولیا، دانش آموزان، مربیان و کمیته امداد منطقه یک کرمان بود، افتتاح شد.

در مراسم جشن قلک مهربانی با شکستن این قلک و هم‌افزایی کمیته امداد مبلغ ۲۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد که مقرر شد بین دانش آموزان نیازمند مدارس کرمان توزیع شود.
انتهای پیام/ی

جمع آوری کمک برای دانش آموزان نیازمند در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.