مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای حضور به موقع در سوانح و اتفاقات جاده‌ای در ۱۱ پایگاه جاده‌ای ثابت و شش پایگاه موقت ساماندهی شده اند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدباقر محمدی  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان کردستان، گفت: در حال حاضر ۵۸۳ نفر در قالب ۱۱۸ تیم عملیاتی آموزش دیده در سطح استان ساماندهی شده اند که در حوادث مختلف حضور دارند.

وی از برگزاری ۳۰۵ کلاس آموزشی با شرکت پنج هزار و ۹۰۲ نفر خبرداد و افزود: در قالب برنامه‌های آگاه سازی عمومی نیز سه هزار و ۹۷۸ نفر آموزش‌های لازم را در سطح استان فراگرفته اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: طرح خادم از دیگر برنامه‌های هلال احمر استان است که در قالب این طرح ۱۵ هزار و ۵۰۰ خانواده در طول یک سال آموزش نحوه پناه گیری در خانه‌های خود در زمان وقوع زلزله را فرا گرفته اند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه داوطلبان این جمعیت نیز اشاره کرد و یادآور شد: یک هزار و ۶۰۸ نفر داوطلب هلال احمر در قالب چهار گروه هدایت، مهارت، مشارکت و حمایت ساماندهی شده است.

وی به فعالیت ۱۷ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت در سطح کردستان اشاره کرد و افزود: گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر برای حضور به موقع در سوانح و اتفاقات جاده‌ای در ۱۱ پایگاه جاده‌ای ثابت و شش پایگاه موقت ساماندهی شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان ادامه داد: هلال احمر کردستان با برخورداری از پایگاه امداد هوایی و بالگرد و تیم واکنش سریع فعال، در صورت نیاز و مواقع بحرانی آمادگی خدمت رسانی در استان و حتی استان‌های با شرایط بحران را دارد.

محمدی یادآور شد: تیم‌های امداد و نجات هلال احمر استان در طول ۱۰ ماهه امسال در محل وقوع ۵۰۳ حادثه حضور یافته اند که ۳۷۹ مورد از این تعداد حوادث جاده‌ای بوده است.

وی بیان کرد: در قالب این تعداد عملیات امداد و نجات، ۲۸۹ نفر حادثه دیده به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۱۴۴ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان با بیان اینکه سه هزار و ۴۹۸ نفر متاثر از این حوادث بوده اند، گفت: ۱۲۴ نفر فوتی سر صحنه داشته ایم که البته این تعداد فوتی ناشی از سوانح جاده‌ای مربوط به عملیات‌هایی بوده که هلال احمر حضور داشته چرا که خیلی از جاده‌ها را این جمعیت پوشش نداده است.

جمعیت هلال احمر کشور در خصوص تامین داروی بیماری‌های خاصی که از سوی وزارت بهداشت و درمان به آن‌ها ماموریت داده شده، مشکلی ندارد.

وی در ادامه گفت:علیرغم تمام تحریم‌هایی که با آن مواجه هستیم وضعیت انبار‌های داروی جمعیت هلال احمر کشور به گونه‌ای است که برای تامین داروی بیماری‌های خاص مشکلی نداریم و تا چند سال آینده داروی مورد نیاز خود را ذخیره کرده ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه انعکاس صحیح اخبار و اطلاع رسانی به جامعه از رسالت‌های مسئولان فعال در حوزه مدیریت بحران است، بیان کرد: انعکاس صحیح و به موقع خبر‌ها موجب حاکم شدن آرامش در جامعه خواهد شد که رسانه‌های ما در این زمینه سرآمد هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان دقت و سرعت در انعکاس خبر‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر دقت در انعکاس اخبار وجود نداشته باشد شایعات زیادی را به دنبال خواهد داشت که موجب نگرانی در جامعه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه، چون در زمان بحران خبرنگاران در بخشی از بحران قرار دارند، اظهارداشت: نحوه مقابله با حوادث و سوانح برای خبرنگار ضروری است.

وی در ادامه افزود: آموزش‌های امداد و نجات برای خبرنگاران ضروری است و ما به عنوان هلال احمر آمادگی کامل برای ارائه این آموزش‌ها به اصحاب رسانه استان را داریم.

محمدی یادآور شد: کردستان یک استان زلزله خیز است و در بحث سیل و حوادث کوهستانی و آتش سوزی و ... نیز این استان مستعد است و ارائه هر چه بیشتر آموزش‌های لازم در برخورد با این هر کدام از بحران‌ها باید جدی گرفته شود.

وی به نحوه استخدامی‌ها در این جمعیت اشاره کرد و بیان کرد: با توجه به مصوبه‌ای که در این سازمان داریم تمامی استخدامی‌های ما باید از بین جوانان عضو این جمعیت صورت گیرد و هیچ فردی خارج از این چارچوب نمی‌تواند در آزمون‌های مربوطه نیز شرکت کند.

انتهای پیام/م

کردستان یک استان زلزله خیز است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.