مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان از اجرای طرح امداد و نجات زمستانی دراستان خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات استان کردستان که در محل سالن کنفرانس جمعیت هلال احمرکردستان برگزار شد، “اجرای طرح امداد و نجات زمستانی ”  از اصلی ترین دستور کارهای این نشست بود و تمامی اعضاء کارگروه تخصصی امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کردستان حضور داشتند.

محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در ابتدای جلسه ضمن تقدیر از حضور اعضاء تعامل و ارتباط تنگاتنگ بین اعضاء کارگروه را رمز موفقیت مدیریت بحران و مهار حوادث عنوان کرد.

وی  آموزش را عاملی مهم در راستای اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: آموزش هزینه نیست، سرمایه گذاری است و بر تمامی اعضاء کارگروه و سازمان ها واجب است که در مسیر ارتقاء آموزش همگانی گام هایی اصولی و اساسی بردارند .

 محمدی در ادامه ضمن ارائه گزارشی مختصر از دوره های آموزشی برگزارشده توسط جمعیت هلال احمر استان در صورت آموزش لایه ها و اقشار مختف جامعه و تاکید بر کیفی سازی آموزشها، ابراز امیدواری کرد که در صورت نهادینه شدن امر آموزش و فراگیری دانش لازم در بین عموم جامعه تلفات و خسارات بحران ها و حوادث به حداقل خواهد رسید.

وی در خصوص اجرای طرح امداد و نجات زمستانی از اعضاء کارگروه تخصصی امداد و نجات خواست ضمن تلاش و دقت در انجام وظایف اختصاصی سازمانی، تمامی توان انسانی و تجهیزات لازم جهت برگزاری هرچه بهتر این طرح به کار گیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان توپوگرافی استان کردستان را کوهستانی و اکثرمحورهای مواصلاتی استان را برفگیر و مستعد کولاک و بحران دانست و گفت: ایجاد امنیت و آرامش جاده ها منوط به تعامل و ارتباط مثبت و هدفمند سازمان های عضو کارگروه است.

محمدی   از اجرای طرح امداد و نجات زمستانی از 15 آذر تا 25  اسفند امسال در استان کردستان خبر دادو گفت:در این مدت 18 پایگاه ثابت و سیار و  یک پایگاه امداد هوایی در محور‌های مواصلاتی و کوهستانی استان مستقر می‌شود.

وی در پایان افزود:طرح یاد شده با هدف ایجاد آرامش و اطمینان خاطر هم استانی ها و مسافران در جاده های پرتردد و حادثه خیزاستان، ارایه خدمات امداد و کمکهای اولیه، جستجو و نجات، رهاسازی مصدوم، اسکان اضطراری و تغذیه به آسیب دیدگان و در راه ماندگان اجرا یی می شود .

گفتنی است ؛درادامه هریک از اعضاء کارگروه ضمن اعلام آمادگی کامل در جهت ایفای نقش محوله سازمانی در راستای برگزاری طرح امداد و نجات زمستانی، به بحث و بررسی در خصوص اجرای بهینه طرح مذکور پرداخته و پیشنهادات قابل توجهی در این راستا ارائه و مطرح کردند.

انتهای پیام/م

 

پدافند غیر عامل با اقدامات پیشگیرانه جمعیت هلال احمر گره خورده است

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.