مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: پیشرفت طرح چهارخطه کردن محور ملاسرا– شفت نیازمند تملک اراضی و آزاد سازی مسیر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ماکان پدرام، مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان گفت: عامل کندی طرح چهارخطه کردن محور ملاسرا– شفت تملک اراضی و آزاد سازی مسیر است و با وجود تلاش در طراحی این پروژه برای بهره گیری بیشتر از حریم قانونی موجود راه و تصرف کمتر اراضی، احداث این محور در حریم قانونی راه در برخی نقاط با مشکلاتی مواجه شده و نیازمند تملک اراضی و آزاد سازی مسیر است.

وی از تلاش برای رفع مشکلات اجرایی این محور خبر داد و افزود: اراضی حریم محور ملاسرا– شفت اکثرا دارای مالک است که به تازگی با همکاری دادستان شهر، معتمدان محلی، فرماندار، بخشدار و شورای اسلامی این شهر در صورت جلسه‌ای زمین‌ها به اداره کل راه وشهرسازی تحویل شده و قرار است دستگاه‌های اجرایی با همکاری سازمان برنامه وبودجه در مدت ۳ ماه نسبت به پرداخت حق مالکیت اراضی اقدام کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان، با توجه به ماهیت منطقه و نبود وجود راه در بخش‌هایی از مسیر گفت:: مطالعات محورملاسرا- شفت- زنجان در ۲ بخش یکی به صورت بهسازی و دیگری به صورت نوسازی انجام می‌شود.

ماکان پدرام، با اشاره به مشخصات فنی طرح چهارخطه کردن محور ملاسرا– شفت افزود: طول محور ۹۰ کیلومتر است که حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۶۰ کیلومتر در محدوده استان گیلان واقع شده است.

وی، با بیان اینکه چهارخطه کردن این محور به طول کلی ۱۱.۸ کیلومتر و با عرض ۲۵.۶ متر دارای ۶ دستگاه پل دالی با دهانه ۲ متری و یک دستگاه پل ۳ متری است تصریح کرد: در مرحله اول این پروژه ۱.۵ کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی ۹۰ در صد در حال اجرا است که اجرای عملیات آسفالت آن رو به اتمام است و مرحله دوم این پروژه نیزبه طول ۸.۴ کیلومتر با توجه به اینکه به تازگی به پیمانکار ابلاغ شده و در حال اجرای عملیات خاک برداری است و هم اکنون ۲ کیلومتر از مسیر در حال اجرای عملیات است.

 

انتهای پیام/م.ع

آزادسازی مسیر و تملک اراضی علت اصلی کندی طرح چهارخطه کردن محور ملاسرا– شفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.