استاندار گیلان با اشاره به افزایش ایمنی راه‌ها بر لزوم برخورد با ساخت و ساز‌های بی ضابطه در حریم راه‌های این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مصطفی سالاری، استاندار گیلان در دیدار با کارکنان و فعالان حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان به مناسبت آغاز هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: حمل و نقل جاده‌ای جایگاه اول در جابجایی مسافر و بار در کشور را عهده دار است.

وی نصب بنر در معابر شهری، روستایی و جاده‌ای را منجر به کاهش ایمنی جاده‌ای خواند و افزود: اداره کل حمل و نقل و راهداری گیلان در مواجهه با این مضامین و نیز ساخت و ساز بی رویه در حریم قانونی راه‌ها برخورد صریح و جدی انجام دهد.

استاندار گیلان به نوسانات اقتصادی و موانع بخش حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه در چند ماه اخیر به دلیل افزایش ارز و قیمت ها، درآمد حاصل از حمل و نقل کاهش و هزینه‌های این بخش افزایش یافته است.

سالاری با بیان اینکه بخشی از مشکلات فعالان حوزه حمل و نقل ملی است، گفت: بخشی دیگر از مشکلات راهداران و فعالان حوزه حمل و نقل استانی است که با همکاری، مدیریت و برنامه ریزی در استان می‌توان بخش عمده‌ای از این دغدغه‌ها را کاهش داد.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی نقاط حادثه خیر استان جهت افزایش ایمنی راه افزود: در کنار شناسایی و معرفی نقاط حادثه خیز، طرح‌هایی برای کنترل شبکه راه‌ها به منظور صیانت از حقوق شهروندی ارائه شود.

استاندار گیلان با تبریک هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری و تقدیر از تلاش فعالان این حوزه گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با حوزه استحفاظی ۱۸۶۵ کیلومتر راه‌های اصلی و فرعی و بالغ بر ۹۰۰۰ کیلومتر انواع راه‌های روستایی، متولی نگهداری راه‌های استان است.

سالاری با اشاره به اینکه برای رفع موانع موجود در نقاط حادثه خیز و مهم جاده‌ای به زودی اعتبارات ویژه‌ای اختصاص داده می‌شود، تصریح کرد: ۴۷۵ نیروی راهدار با استفاده از ۲۸۸ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۴۲ اکیپ راهداری آماده اجرای عملیات زمستانی هستند.

انتهای پیام/ع

تاکید استاندار گیلان بر ضرورت برخورد با ساخت و ساز بی ضابطه در حریم راه‌های استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.