غلامی گفت: طبیعی است مدیران ما برای تحقق اهداف به بودجه‌ای بیشتر نیاز دارند، اما باید در راستای سیاست‌های موجود حرکت کرد.

منصور غلامی بازدید از پژوهشگاه مطالعات فرهنگی فارابیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم بازدید از   پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  که امروز در محل این پژوهشکده  برگزار شد درباره بودجه گفت: دولت یک ظرفیتی برای تدوین و تصویب بودجه دارد و این درآمد هزینه کار تخصصی است و اگر بیش از این امکان داشت بودجه بیشتر می‌شد، اما ما باید کار را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: طبیعی است که مدیران ما بودجه‌ای بیشتر برای تحقق اهداف خود احتیاج داشته باشند، اما ما باید در راستای سیاست‌های برنامه‌ای موجود حرکت کنیم، دانشگاه‌ها باید به این سمت بروند که درآمد‌های خود از لحاظ پژوهشی را افزایش دهند.

غلامی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به تدریج به سمت تقویت پایه‌های علمی و فناوری بروند اظهار کرد: باید به تدریج فضایی فراهم شود تا هریک از دانشگاه‌ها به کمک برنامه‌های علمی و پژوهشی خود کسب درآمد کنند.

غلامی درباره جشنواره فارابی گفت: پژوهشکده فارابی یکی از مهمترین مراکز علمی وزارت علوم است و ما باید از ظرفیت تحقیقی آن استفاده کنیم.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در کنار جشنواره فارابی باید از توان نخبگان علوم اجتماعی بهره برد اظهار کرد: ما باید در جشنواره فارابی از پیشکسوتان علوم انسانی استفاده کنیم و الگو‌های برتری که در این حوزه وجود دارند را به جوانان معرفی کنیم و نهایت استفاده از جوانان را در علوم انسانی ببریم.

انتهای پیام/

صحبت‌های وزیر علوم در بازدید از پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.