وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بودجه سال آینده وزارت علم کافی نیست و کفاف فعالیت‌های ما را نمی‌دهد.

بودجه سال آینده وزارت علوم کفایت فعالیت‌هایمان را ندارد / جلسه روز گذشته با معاون اول درباره بحث‌های علمی بودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه دومین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهش‌های کشور در جمع خبرنگاران درباره مفاد جلسه روز گذشته خود با اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: تلاش کرده‌ایم ارتباط با دولت شکل بگیرد و گسترش پیدا کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خوشه‌های علمی متفاوتی در دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند اظهار کرد: در بخش‌های مختلف تخصصی و علمی خوشه‌هایی ایجاد شده‌اند که دانشگاه‌های بزرگ کشور در آن مباحث مختلف را تجزیه و تحلیل می‌کنند و به وزرا منتقل می‌کنند؛ تمام این خوشه‌ها در بخش‌های مختلف پژوهشی مانند اقتصاد و پژوهش هستند.

غلامی درباره خوشه‌های مورد بررسی در جلسه روز گذشته بیان کرد: روز گذشته سه بخش از این موضوعات علمی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که یک بخش آن در ارتباط با صنعت و دانشگاه بود در واقع پروژه‌های تحقیقاتی بزرگ در دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرند و به صنعت وارد می‌شوند.

بودجه پژوهشی وزارت علوم ضعیف است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره بودجه پروژه‌های مختلف گفت: اعداد و رقم بودجه‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند برای مثال در بحث تالاب انزلی و برای پاکسازی بدون تخریب آن رقمی حدود هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده  است.

غلامی با اشاره به بودجه کل پژوهشی وزارت علوم اظهار کرد: البته بودجه پژوهشی ما زیاد نیست و ضعیف است اما این آمادگی را داریم که تمام کارهای تحقیقاتی را با سازمان‌های متولی پیش ببریم.

وی درباره بودجه سال آینده وزارت علوم گفت: بودجه کل وزارت علوم همانند سال  گذشته ضعیف است و کفایت نمی کند اما با وجود مشکلاتی که در بحث بودجه‌ای کشور وجود دارد هیچ اعتراضی نمی‌کنیم.

 باید قدردان اساتید و دانشگاهیان باشیم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ارتباط و صنعت گفت: محدودیت‌هایی در این بخش وجود دارد و آن هم به دلیل رویکردهای سنتی برخی از اساتید است، آن‌ها تنها به موضوع آموزشی توجه می‌کنند و به سراغ صنعت نمی‌روند.

غلامی درباره مؤسسات اعزام دانشجو به خارج گفت: ما هیچ نیازی نداریم که دانشجوهایمان به کشورهایی که سطح علمی آن‌ها از ما پایین‌تر است بروند، البته اگر آن‌ها به این مؤسسات بروند به خودشان مربوط است اما وزارت علوم دانشجویانی را که در مراکز مورد تأیید تحصیل کنند، می‌پذیرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار