کشمیری گفت: تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض و یارانه در اختیار خریدار و فروشنده محصولات مراکز علمی، پژوهشی و فناوری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کشمیری قائم مقام معاون پژوهشی وزیر علوم در مراسم افتتاحیه رویداد سرمایه گذاری uninvest که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد،گفت: نمایشگاه امسال برای پاسخگویی به نیازهای دستگاه های مختلف برگزار شده به طوری که هدف بحث کارآفرینی، نوآوری و غیره در حوزه علم و فناوری است تا از این طریق بتوانم پاسخگوی چالش‌های علمی و نیازهای جامعه و صنعت باشیم.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار بحث یارانه تجاری سازی را برای آن دسته از مراکز علمی، پژوهشی و فناوری که سرمایه گذار فناوری را به فروش برساند داریم،‌ که از این طریق تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان به صورت حمایت بلاعوض و یارانه در اختیار خریدار و فروشنده قرار داده می‌شود.

قائم مقاوم معاون پژوهشی وزیر علوم بیان کرد: همچنین با صندوق نواوری شکوفایی در این خصوص مذاکراتی داشته ایم و در بحث حمایت از این فناوری‌ها تا ۷۰ درصد میزان قرارداد به صورت تسیهلات اعطا می‌شود.

کشمیری اضافه کرد: در بخش تقاضا حدود ۹۰ شرکت بزرگ در حوزه صنعت و اقتصاد را داریم، همچنین نزدیک به هزار موضوع در بخش تقاضا و حدود ۲۰۰ مرکز در بخش عرضه در بخش‌های مرکز علمی و پژوهش وجود دارد که بالغ بر۳ هزار و ۴۰۰ محصول فناوری عرضه می‌کنند.

وی افزود: با بیان اینکه امسال حدود ۱۹۹ واحد فناوری در نمایشگاه شرکت کردند، گفت: پارک‌های علم و فناوری و موسسه‌های رشد همکاران ما بودند و بیش از ۳ هزار فناوری در این نمایشگاه مشارکت داشتند.

کشمیری گفت: آنچه که امروز در این نمایشگاه عرضه می‌شود دستاورد‌های یکساله در حوزه پژوهش و فناوری مراکز علمی وابسته به وزارت علوم است که عمده این فناوری‌ها قریب به یقین نو می‌باشند.

قائم مقاوم معاون پژوهشی وزیر علوم عنوان کرد: توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری از برنامه‌های معاونت پژوهشی وزارت علوم بوده و در این راستا تمرکز بر کیفیت اجرای فعالیت‌های کارآفرینی امری مهم است و این کیفیت باید به شدت ارتقا یابد.

انتهای پیام/

عرضه حدود ۳ محصول فناوری و پژوهشی در نمایشگاه فناوری و پژوهش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.