جوان خلاق رودسری ۲۷ گونه مرکبات را بر روی یک اصله درخت پیوند زده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میلاد نجفعلی پور حاجی آبادی، جوان خلاق اهل روستای حاجی آباد رودسر در ابتکاری جالب ۲۷ نوع مرکبات را بر روی یک اصله درخت نارنج پیوند زده است.

وی، با بیان اینکه طرح پیوند مرکبات بر روی درخت را از ۴ سال پیش در ۲ هزار متر مربع از اراضی خود آغاز کرده است، افزود: امسال از این درخت توانسته ۱۲ میوه لیموترش گوش بزی، لیموترش خوشه‌ای، پرتقال تامسون تاول، کام کوآت، پرتقال والنسیا، پرتقال خونی مورو، پرتقال خونی اناری، پرتقال جنگلی، لیمو شیرین چهار فصل، نارنگی تانجنیک، گریب فروت، نارنگی ژاپنی (هونشو) به طور هم زمان به بار نشسته است.

میلاد نجفعلی پور حاجی آبادی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ اصله درخت در اراضی خود کاشته است و بر روی هریک از درخت بین ۷ تا ۸ میوه بومی استان پیوند زده است، گفت: سالانه بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلو میوه از درختان پیوندی خود برداشت می‌کند.

این جوان خلاق که فارغ التحصیل رشته حسابداری است از همت خود برای ثبت جهانی درختان پیوندی خود خبر دادو افزود: در تلاشم تا با پیوند ۴۱ میوه پیوندی بر روی یک درخت بتوانم باغ خود را ثبت جهانی کنم.

میلاد نجفعلی پور حاجی آبادی، با اشاره به اینکه پارسال از ۲۲ محصول پیوندی بر روی یک درخت ۱۰ میوه به بار نشست، تصریح کرد: هر سال ضمن افزایش تعداد میوه برای پیوند همچنین میزان به بار نشینی میوه‌ها نیز بیشتر از سال‌های قبل می‌شود.

خلاقیت در تولید ۲۷ گونه مرکبات بر روی یک اصله درخت

خلاقیت در تولید ۲۷ گونه مرکبات بر روی یک اصله درخت

 

خلاقیت در تولید ۲۷ گونه مرکبات بر روی یک اصله درخت

خلاقیت در تولید ۲۷ گونه مرکبات بر روی یک اصله درخت

 

انتهای پیام/م.ع

ابتکار جوان رودسری با پیوند ۲۷ گونه مرکبات بر روی یک اصله درخت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.