طرح «امید» ویژه سربازان در لرستان اجرا می شود

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ لرستان از اجرای طرح «امید» ویژه سربازان در لرستان خبر داد و گفت: این طرح برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در دوران سربازی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، بیژن دارایی،معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ لرستان از اجرای طرح «امید» ویژه سربازان در لرستان خبر داد و گفت: این طرح برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در دوران سربازی اجرا می‌شود.

بیژن دارایی،گفت: رعایت کردن جنبه‌های علمی در کمپ‌های ترک اعتیاد مغفول مانده است و عمدتا به شکل سنتی اداره می‌شوند.

وی به اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان در کنار رسالت قضایی خود، اظهارکرد: در کنار مباحث قضایی، خلأ بحث‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در شکل‌گیری پدیده اعتیاد وجود دارد.

مقدم به اجرای طرح سربازان امید با رویکرد مبارزه با آسیب‌های اجتماعی اشاره و افزود: طرح سربازان امید برای همه سربازان نیروهای مسلح اجرا می‌شود که در آن آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری‌ لرستان تصریح کرد: توانمندسازی، مدیریت مهارت و دانش رفتار از رویکرد‌های جدی طرح امید است.

وی اجرای طرح نظام اجتماعی مراقبت از دانش‌آموزان با عنوان طرح نماد را فعالیتی مطلوب با هدف کاهش تمایل دانش‌آموزان به مواد مخدر دانست زمینه جلوگیری از گرایش دانش‌آموزان به اعتیاد است، به مشکلات ساختاری این طرح اشاره و افزود: هر چند بر مبنای برنامه طرح استاندار رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر است اما در خصوص برگزاری جلسات این طرح فعالیت شاخصب از طرف استانداری لرستان انجام نشده است.

دارایی با انتقاد از شیوه اداره کمپ‌های ترک اعتیاد تصریح کرد: جنبه علمی درمان اعتیاد در بسیاری از این کمپ‌ها مغفول مانده و متأسفانه در سالیان اخیر بسیاری از معتادان به دلیل درمان ناصحیح فوت کرده‌اند لذا مدیریت این کمپ‌ها باید بر مبنای روش‌‌های علمی باشد.

معاون پیشگیری دادگستری لرستان با بیان این‌که با اجرای طرح سجام بسیاری از مشکلات حوزه شناسایی معتادان را حل می‌‌کند، یادآور شد: در این راستا انتظار داریم جلسه‌ای با حضور دهیاران استان برگزار شود، تا در خلال این جلسه این طرح برای این افراد تبیین شود.

انتهای پیام/ب

اجرای طرح «امید» ویژه سربازان در لرستان

برچسب ها: دادگستری ، طرح امید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.